InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Casablanca - Marokko

Goedkoop vliegen naar Casablanca - Marokko

De goedkoopste vliegtickets naar Casablanca worden aangeboden door low budget maatschappijen Jet4you en Jetairfly. Casablanca, de veelzijdige stad; motor van Marokko, jachtterrein voor liefhebbers van cultuur en historie, ontspanningsoord voor strandtoeristen.

Casablanca

Casablanca is de grootste stad en de belangrijkste haven van Marokko; zo'n 40% van het Bruto Nationaal Product wordt hier verdiend. Casablanca wordt daarom wel eens de locomotief van Marokko genoemd. Vlakbij het tegenwoordige Casablanca lag ooit de door Berbers gestichte nederzetting Anfa wat met de tijd tot een rovershol verwerd. De vele aanvallen werden de Portugezen, op weg naar Indië, in 1468 te gortig. Met een strafexercitie verwoestte ze de piratenschepen en gelijk ook maar de hele nederzetting. Na die actie zijn ze tevreden en vetrekken om pas in 1515 terug te komen en er zelf een nederzetting te beginnen. Deze noemen ze Casa Branca (let op d r). In 1755, na een zware aardbeving, hebben de Portugezen geen zin meer om de stad op te knappen en vertrekken. Het is sultan Sidi Mohammed Ben Abdallah die er wel wat in ziet en de herbouwde stad Dar el-Beida noemt. De Spanjaarden die het recht kregen om er een commercieel centrum te stichten gaven het de naam Casablanca. Maar Casa Branca, Dar el-Beida of Casablanca, het betekent allemaal: Wit Huis. Of er veel witte huizen zijn? De beste manier om daar achter te komen is naar Casablanca af te reizen. De naam Casablanca kreeg een haast mythische klank na verschijning van de 40-er jaren cultfilm Casablanca met Humphrey Bogart en Ingrid Bergman; maar ook voor filmhaters biedt Casablanca een prettige mix van cultuur, historie en strand.

Het vliegveld van Casablanca

Mohammed V International Airport (CMN), het vliegveld van Casablanca, is het grootste vliegveld van Marokko. Het ligt een kilometer of 30 van het centrum van de stad bij de plaats Nouasseur.

Goedkoopste vluchten naar Casablanca

Vanaf
  • Brussel Charleroi (CRL) met: Jet4you - Jetairfly

Transport vanaf Casablanca Airport

Een shuttle-trein verbindt het vliegveld met het centrum van Casablanca en de havens. Reistijd in beide gevallen ongever 45 minuten. Er rijden ook bussen naar het CTM station in Casablanca. Reistijd 1 uur.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Casablanca - Marokko"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!