InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar de Seychellen

Goedkoop vliegen naar de Seychellen

´Goedkoop vliegen naar de Seychellen´ zal vele in de oren klinken als een tegenstelling. Hebben de Seychellen zich niet toegelegd op luxe toerisme? Ja, maar dat neemt niet weg dat ook je er ook goed op een beperkt budget terecht kunt. En al ga je de big spender uithangen, een goedkoop vliegticket kan nooit kwaad.

De Seychellen

De Seychellen; alleen al het uitspreken van de naam is genoeg om in gedachten op paradijselijke eilanden te verkeren. Een populaire legende omtrent het ontstaan van de eilandengroepgroep doet nog een schepje bovenop het al fantastische imago. God had zojuist de wereld geschapen en bleef met een handvol diamanten over. ´Daarmee kan ik iets geweldigs scheppen´ dacht hij, en strooide ze in de Indische Oceaan. Het gevolg: De Seychellen. De eilandengroep is, behalve bij zonaanbidders, erg in trek bij trouwlustige paren die een romantische trouwomgeving zoeken. De bewoners van de Seychellen zelf moeten daarentegen juist niets van trouwen hebben. De reden voor die aversie tegen trouwen heeft te maken met het feit dat dit cultureel sterk verbonden is met de periode van de slavernij. Dat hoofdstuk van de geschiedenis is afgesloten, en mede door het toerisme hebben de Seychellen zich op weten te werken tot het meest welvarende Afrikaanse land. De Seychellen staan ook te boek als kleinste land (nog geen 100.000 inwoners) met een eigen munteenheid.

Het internationale vliegveld van de Seychellen

Seychelles International Airport (SEZ) ligt op hoofdeiland Mahé dichtbij hoofdstad Victoria. Het vliegveld is maar liefst aan drie zijden door de zee omgeven.

Voorbereidingen van de reis

Aan reizigers van geen enkele nationaliteit worden visumeisen gesteld, ook mensen met een ´moeilijke nationaliteit´ worden zonder problemen binnengelaten; vooropgesteld dat een retourvlucht en een hotelreservering getoond kunnen worden. Deze soepele regeling heeft een keerzijde voor hen die op de bonnefooi naar de Seychellen afreizen; het niet kunnen tonen van een hotelreservering kan voor behoorlijke problemen met officials zorgen. En daarna kan het je voor nog meer problemen stellen; alles volgeboekt zijn. Een reservering kan dus geen kwaad. Zij die op een budget reizen kunnen het beste vooraf op internet een bungalow of appartement reserveren, deze zijn veelal goedkoper dan hotels.

Goedkope vluchten van Condor naar de Seychellen

Condor vliegt vanaf Frankfurt naar de Seychellen, maar wie dichter bij Bremen, Brussel, Düsseldorf of Münster/Osnabrück woont (*1) moet beslist proberen om bij Condor een aanvullende goedkope binnenlandse vlucht vanaf een van genoemde steden naar Frankfurt te boeken; vluchten van Condor zijn niet alleen goedkoop, maar sluiten ook vaak goed op elkaar aan. Met die uitstekende service geeft Condor het low budget vliegen nog meer glans.

Goedkoopste vluchten naar de Seychellen (SEZ)

Vanaf
  • Bremen: (BRE) met: Condor (*1)
  • Brussel Intl. (BRU) met: Condor (*1)
  • Düsseldorf (DUS) met: Condor (*1)
  • Frankfurt (FRA) met: Condor
  • Münster/Osnabrück (FMO) met: Condor (*1)

Transport vanaf Seychellen International Airport (SEZ)

Ondanks het feit dat de Seychellen bekend staan als upscale toeristenbestemming rijdt er wel een heel gewone bus van het vliegveld naar hoofdstad Victoria. Behalve op dit eiland waar het vliegveld ligt; Mahé, is er spraken van openbaar vervoer op het eiland Praslin. Veel eilanden hebben geen enkele vorm van vervoer; ze zijn zo klein dat je gemakkelijk van de ene naar de andere kant kunt lopen.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Hoe vind je alle goedkope vluchtenHoe schep je overzicht in het overspelpende aanbod van goedkope vluchten van steeds meer luchtvaartmaatschappijen?
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar de Seychellen"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!