InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Santo Domingo - Dominicaanse Republiek

Goedkoop vliegen naar Santo Domingo - Dominicaanse Republiek

Een van de goedkope bestemmingen van low budget maatschappij Condor in de Dominicaanse Republiek is Santo Domingo. Sla deze prijsvechter niet over in je zoektocht naar goedkope vliegtickets.

Santo Domingo - Dominicaanse Republiek

Santo Domingo de Guzmán, zoals de hoofdstad van de Dominicaanse Republiek officieel heet, is de oudste koloniale stad van Latijns Amerika. Santo Domingo heeft zelfs twee stichtingsdata; 4 augustus 1496 en 5 augustus 1498, maar welke je ook aanhoudt, de stad is en blijft de oudste. Over het algemeen houdt men de tweede datum aan om de eer van de stichting te gunnen aan Bartolomeo Columbus, de broer van Christofer Columbus. Bartolomeo zou behalve stichter ook gouverneur worden en bedenker van de stadsnaam. Santo Domingo zou nog een paar eeuwen later nog een naamgever krijgen, zei het een tijdelijke. In 1936 kreeg dictator Rafael Leónidas Trujillo namelijk het lumineuze idee de stad naar zichzelf te noemen: Ciudad Trujillo (Stad Trujillo). Met de gewelddadige dood van de ´bescheiden´ dictator in 1961 werd de oude naam direct weer in ere hersteld. Alhoewel Santo Domingo ruim 400 jaar oud is, is het in totaal maar 350 jaar bewoond geweest. Debet daaraan was de beruchtste piraat van allen; ´Sir´ Francis Drake. Zijn invasie in 1586, gevolgd door uitgebreide plundertochten hadden tot gevolg dat de bewoners van Santo Domingo de stad massaal ontvluchtten. Ruim 50 jaar lang kwam je hooguit piraten tegen in de straten.

Het vliegveld van Santo Domingo

Las Américas International Airport, ofwel Aeropuerto Internacional Las Américas (SDQ) is het grootste vliegveld van de Dominicaanse Republiek, en een van de grootste in de hele Caribische regio. De luchthaven bevindt zich zo´n 30 kilometer buiten het centrum van Santo Domingo bij Boca Chica.

Goedkope vluchten van Condor naar Santo Domingo

Condor vliegt naar Santo Domingo vanaf Frankfurt, maar wie dichter bij Bremen, Brussel, Düsseldorf of Münster/Osnabrück woont (*1) moet beslist proberen om bij Condor een aanvullende goedkope binnenlandse vlucht vanaf Frankfurt naar een van genoemde steden te boeken; vluchten van Condor sluiten vaak goed op elkaar aan. Met die uitstekende service schakelt Condor het low budget vliegen een tandje hoger.

Goedkoopste vluchten naar Santo Domingo (SDQ)

Vanaf
  • Bremen: (BRE) met: Condor (*1)
  • Brussel Intl. (BRU) met: Condor (*1)
  • Düsseldorf (DUS) met: Condor (*1)
  • Frankfurt (FRA) met: Condor
  • Münster/Osnabrück (FMO) met: Condor (*1)

Transport vanaf Santo Domingo Airport (SDQ)

Het centrum van Santo Domingo is vanaf het vliegveld te bereiken met het openbaar vervoer. Hou wel rekening met overvolle bussen.

Veel reisplezier!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Santo Domingo - Dominicaanse Republiek"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Caribisch Gebied
Schrijf mee!