InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Recife - Brazilië

Goedkoop vliegen naar Recife - Brazilië

Zeg je goedkope vluchten naar Recife, dan zeg je Condor. Deze Duitse low budget prijsvechter heeft nieuwe dimensies toegevoegd aan het fenomeen goedkope vliegtickets; Condor vliegt niet alleen de halve wereld over, je kunt ook gemakkelijk overstappen van een Condor vlucht op een Condor vlucht. Zo is de route van Brussel naar Recife: Brussel - Frankfurt - Recife. En dat voor nauwelijks meer als Frankfurt - Recife.

Recife - Brazilië

Recife ligt op de oostpunt van Brazilië, daar waar het enorme land het verste in de Atlantische Oceaan steekt. Zijn naam dankt Recife aan een rif voor de kust (rif is recife is het Portugees). Van 1630 tot 1654 veroverden De Nederlanden een deel van de Braziliaanse kust; waaronder ook Refice wat de naam Mauritsstad kreeg. De Nederlanders hadden besloten tot een invasie van het Portugese Brazilië omdat ze hun belangen in de lucratieve suikerhandel kwijt driegden te raken. Tijdens het Nederlandse bewind groeide Mauritsstad/Recife uit tot een van de meest kosmopolitische steden ter wereld. Stille getuigen daarvan zijn de vele koloniale bouwwerken. Door zijn rivieren en bruggen wordt Recife ook wel het Braziliaanse Venetië genoemd.

Het vliegveld van Recife - Brazilië

Het 11 kilometer van het centrum van Recife gelegen vliegveld heet Guararapes International Airport (REC), het staat ook bekend als Gilberto Freyre International Airport.

Goedkope vluchten naar Recife (REC)

Vanaf
  • Bremen: (BRE) met: Condor
  • Brussel Intl. (BRU) met: Condor
  • Düsselorf (DUS) met: Condor
  • Frankfurt (FRA) met: Condor
  • Münster/Osnabrück (FMO) met: Condor

Transport vanaf Recife Airport

Bus 42 rijdt vanaf het vliegveld zo´n beetje continu parallel aan het strand richting Recife Antigo, het oude Recife. Dit is waarschijnlijk de beste buslijn die je nemen kunt.

Veel reisplezier !
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Recife - Brazilië"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!