InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar de Azoren

Goedkoop vliegen naar de Azoren

De goedkoopste vluchten naar de Azoren vind je bij low budget maatschappijen Air Berlin en Arkefly. Er zijn verschillende opstapmogelijkheden in Nederland en in de Duitse grensstreek. Een overzicht.

Azoren

De Azoren archipel bestaat uit 9 eilanden van vulkanische oorsprong. De bij Portugal behorende eilandengroep in de Atlantische Oceaan ligt hemelsbreed zo´n 1.600 kilometer van Lissabon en 3.700 van New York. Als gevolg van die ligging midden in de oceaan hebben de eilanden een zeer gelijkmatig klimaat met temperaturen tussen de 13 en 23 graden. Columbus deed de eilandengroep aan op de terugweg van zijn eerste reis naar de Nieuwe Wereld. Hij wilde een mis bezoeken in Santa Maria en moest dat met gevangenschap bekopen. Nadat de gouverneur zich overtuigd had dat Coloumbus geen piraat was mocht hij weer gaan. Op de Azoren wisten ze dus als eerste van de ontdekkingen van Columbus. Het eiland Terceira (de derde) werd als derde van de eilanden ontdekt; hoe logisch kan een naam zijn. Toch heette het eiland niet direct zo; zijn eerste naam was Brazilië, niet te verwarren met het land Brazilië wat toen nog niet ontdekt was. Het eiland heette ook nog Jesus Cristo (Jezus Christus). Op de Azoren bevindt zich de enige theeplantage van Europa.

Vliegvelden op de Azoren

João Paulo II Airport (PDL), het naar Paus Johannes Paulus II genoemde vliegveld op Sao Miguel Island, is een van de internationale luchthavens van de Azoren. Dit vliegveld ontvangt goedkope vluchten uit Nederland, België en de Duitse grensstreek. Lajes Airport (TER), het op het eiland Terceira gelegen vliegveld wordt alleen vanuit Nederland aangevlogen door Arkefly.

Goedkope vluchten naar Ponta Delgada - Sao Miguel Eiland Azoren (PDL)

Vanaf
  • Amsterdam (AMS) metmet: ArkeFly (charter)
  • Keulen/Bonn (CGN) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Dortmund (DTM) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Münster/Osnabrück (FMO) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU

Goedkope vluchten naar Angra do Heroismo - Lajes Airport Terceira Azoren (TER)

Vanaf
  • Amsterdam (AMS) met: ArkeFly (charter)

Transport vanaf Ponta Delgada - Sao Miguel Eiland Azoren (PDL)

Eens per uur passeert een bus het vliegveld op weg naar de stad. Die zin geeft de situatie duidelijk weer; het openbaar is niet zo frequent. Er rijden ook hotel-shuttles die het beste vooraf geboekt kunnen worden. Je kunt, zeker buiten het seizoen, met wat diplomatie ook ter plekke een plaatsje regelen in zo´n shuttle.

Transport vanaf Angra do Heroismo - Lajes Airport Terceira Azoren (TER)

Ook op Terceira rijdt een weinig frequente bus tussen vliegveld en stad. In het hoogseizoen kan er zelfs een tekort aan taxi´s ontstaan na het landen van een vliegtuig. Ook hotel-shuttles zijn in het seizoen het beste van tevoren te bespreken.

Veel reisplezier !

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar de Azoren"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Portugal
Schrijf mee!