InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Funchal - Madeira

Goedkoop vliegen naar Funchal - Madeira

Madeira is te bereiken met goedkope vluchten van low budget maatschappijen Air Berlin, Condor, ThomasCook, Transavia, Jetairfly en TUIfly. Er zijn vele opstapplaatsen in Nederland, België en net over de Duitse grens.

Funchal, Madeira

Madeira biedt zowel de luierende als de actieve vakantieganger gelegenheid om aan zijn trekken te komen. Naast strandbezoek komen velen hier om te wandelen, klimmen, abseilen, wildwatervaren en mountainbiken. Venicische, Romeinse en Noord-Afrikaanse zeelieden bezochte het onbewoonde Madeira vanaf zo´n 2000 jaar geleden, maar geen van hen bleef. In 1351 verscheen het voor het eerst op een Florentijnse landkaart, maar nog steeds claimde niemand het bepaald fraaie Madeira. Men vocht kennelijk liever om kale rotsklompen. In 1419 vinden de Portugezen het dan eindelijk de moeite van het koloniseren waard. Toerisme zit Madeira al langer in het bloed, en al in de 19de eeuw streek de Europese elite er graag neer. Elisabeth van Oostenrijk-Hongarije, beter bekend als Sissi, verbleef hier graag, en prins Willem Alexander blies er zijn laatste adem uit. Nee, het gaat hier niet over de huidige prins Willem Alexander, maar over een zoon van koning Willem II. De prins, een beoogde huwelijkskandidaat van Isabella van Spanje en de latere koningin Victoria van Groot-Brittannië, overleed op 29 jarige leeftijd terwijl hij op Madeira probeerde genezing probeerde te vinden voor zijn tuberculose.

Het vliegveld van Funchal, Madeira

Madeira Airport (FNC), ook wel bekend als Funchal Airport en Santa Catarina Airport, is het enige internationale vliegveld van Madeira. Menig piloot heeft zijn vliegtuig met dichtgeknepen billen op de te korte landingsbaan gemikt, en er moest een flink ongeluk aan te pas komen alvorens de autoriteiten de piste verlengden. Met de laatste verbouwing in 2000 kreeg men de smaak te pakken; er werd groots uitgepakt met een spectaculair ontwerp wat eerder alleen in Hong Kong toegepast werd; een landingsbaan op palen in de zee. Het vliegveld won er de The Outstanding Structures Award mee; een soort Oscar voor bouwkundige constructies.

Goedkope vluchten naar Funchal, Madeira (FNC)

Vanaf
  • Amsterdam (AMS) met: ThomasCook (Belgium) - Transavia
  • Bremen (BRE) met: Condor
  • Brussel Intl. (BRU) met: Jetairfly - ThomasCook (Belgium)
  • Keulen/Bonn (CGN) met: TUIfly - ThomasCook (Belgium) - Condor - Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Düsseldorf (DUS) met: Condor - ThomasCook (Belgium) - TUIfly - Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Dortmund (DTM) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Münster/Osnabrück (FMO) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU

Transport vanaf Funchal, Madeira

Op een 100 meter van de aankomsthal bevindt zich een bushalte van waar bussen naar Funchal, Canico en Machico vertrekken. Iets duurde is de Aero-bus, een shuttle-service die rijdt tussen het vliegveld en Funchal.

Veel reisplezier !

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Funchal - Madeira"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Portugal
Schrijf mee!