InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Goa - India

Goedkoop vliegen naar Goa - India

Goa is een van de goedkope Aziatische bestemmingen van low budget maatschappij Condor. De Duitse prijsvechter heeft zijn vleugels uitgeslagen en biedt inmiddels goedkope vliegtickets aan op vele bestemmingen buiten Europa.

Goa

Goudgele stranden, zinnenprikkelende lagunes, Portugese architectuur; zo kennen velen het Indiase Goa. Alhoewel, zo lang hoort het nog niet bij dat land. Toen India in 1947 onafhankelijk werd van Groot-Brittannië weigerde Portugal afstand te doen van zijn kolonie Goa. Na jaren van politieke twisten besloot India in 1961 tot annexatie. Portugal strubbelde nog tot 1974 tegen alvorens het India´s gezag over Goa erkende. Ondertussen was Goa weer een kolonie geworden; een hippie-kolonie. Na lange reizen over land was Goa het einddoel van de hippie-trail; het lag zogezegd aan het einde van de regenboog. De schermutselingen tussen India en Portugal konden niet verhinderen dat juist hier een uiterst vreedzame gemeenschap ontstond ´Het is net als in San Francisco´ zei een enthousiaste reiziger, ´alleen warmer´. Nog steeds is de laid back sfeer goed voelbaar in Goa, en waarom zou je je ook druk maken in een omgeving als deze.

Het vliegveld van Goa (GOI)

Voor hedendaagse hippies moet de aankomst op het vliegveld van Goa een enigszins controversiële gewaarwording zijn; Dabolim Airport (GOI) is een militaire luchthaven gelegen op een militaire basis. Welkom in het hippie-paradijs! Om het voor vakantiegangers niet al te militair te laten lijken is er een soort civiele enclave gecreëerd terwijl er een hoop gesteggeld wordt over het wel of niet bouwen van een burgervliegveld. Het ziet er naar uit dat die laatste nog wel even op zich zal laten wachten. Tot die tijd is het een beetje behelpen op de civiele enclave van het militaire vliegveld. Er zijn bijvoorbeeld maar 114 parkeerplaatsen beschikbaar.

Goedkoopste vluchten naar Goa (GOI)

Vanaf
  • Bremen: (BRE) met: Condor
  • Brussel Intl. (BRU) met: Condor
  • Düsselorf (DUS) met: Condor
  • Frankfurt (FRA) met: Condor
  • Münster/Osnabrück (FMO) met: Condor

Transport vanaf Goa Airport

Buiten het vliegveld passeren bussen die naar verschillende bestemmingen rijden. Een andere niet te dure manier om op de gewenste bestemming te komen is met de pre paid taxi.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Hoe vind je alle goedkope vluchtenHoe schep je overzicht in het overspelpende aanbod van goedkope vluchten van steeds meer luchtvaartmaatschappijen?
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Goa - India"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!