InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Trinidad en Tobago

Goedkoop vliegen naar Trinidad en Tobago

Tobago is vanuit Europa goedkoop te bereiken met Low budget maatschappij Condor. De Duitse prijsvechter grossiert overigens in goedkope vliegtickets naar het Caribische gebied.

Trinidad en Tobago

De Caribische eilanden Trinidad en Tobago vormen sinds 1976 samen een republiekje. De economie van de eilanden steunt op olie en in mindere mate toerisme. Zoals het kennelijk hoort te gaan met Caribische eilanden is er door de jaren heen ook om het bezit van Trinidad en Tobago heel wat strijd geleverd. Met name Tobago is veel van hand tot hand gegaan sinds Columbus het als eerste Europeaan ontdekte. Tweeentwintig keer om precies te zijn wisselden Engelsen, Fransen en Nederlanders stuivertje als heersers over het eiland. Een tijdje lang is Tobago ook nog in handen geweest van Koerland. Koerland! Ja, Koerland! In de 17de eeuw was Koerland, een deel van het huidige Letland, heer en meester op Tobago totdat Nederlanders daar een eind aan maakten. Robinson Crusoe fans menen te weten dat de romanheld ooit op Tobago strandde; volgens hen kloppen veel beschrijvingen in het beroemde boek van Daniel Defoe met locaties op Tobago. Defoe is echter nooit op Tobago geweest, al wat hij deed voor het schrijven van zijn beroemdste boek was het fantasievol mengen van enkele verslagen van schipbreukelingen, vrijwillig achtergebleven zeelieden en ontsnapte gevangenen uit eilandstrafkampen. Het maakt de echte Cursoe-adepten allemaal niets uit, die willen nu eenmaal geloven dat hun romanheld schipbreuk leed op Tabago.

De vliegvelden van Trinidad en Tobago

Trinidad en Tobago hebben beiden een vliegveld. Voor Trinidad is dat Piarco International Airport (POS), en voor Tobago Crown Point International Airport (TAB). Deze laatste is interessant voor budget reizigers uit Europa.

Goedkope vluchten naar Tobago (TAB)

Vanaf
  • Bremen: (BRE) met: Condor
  • Brussel Intl. (BRU) met: Condor
  • Düsselorf (DUS) met: Condor
  • Frankfurt (FRA) met: Condor
  • Münster/Osnabrück (FMO) met: Condor

Transport vanaf Tobago Airport

Het kleine informele vliegveld van Tobago ligt 11 kilometer van hoofdstad Scarborough. Er vertrekken regelmatig bussen van de PTSC bus service naar de stad en andere plaatsen op het eiland. Tussen de eilanden varen veerboten, de reis neemt een paar uur in beslag. Nee, zo moet je het natuurlijk niet zien; dit is een goedkope Caribbean Cruise! Wie gaat vliegen van Trinidad naar Tobago (of omgekeerd) is er in een kwartier.

Veel reisplezier!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Trinidad en Tobago"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Caribisch Gebied
Schrijf mee!