InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Dubai

Goedkoop vliegen naar Dubai

Goedkope vluchten naar Dubai? Inderdaad, die bestaan. Het fenomeen 'low budget vliegen' is er om nooit meer te verdwijnen; steeds meer plaatsen zijn te bereiken met goedkope tickets. Dubai inmiddels ook.

Dubai

Dubai is een van de 7 emiraten van de Verenigde Arabische Emiraten. De hoofdstad van Dubai heet eveneens Dubai; om verwarring te voorkomen wordt de stad ook wel Dubai City genoemd. Bij Dubai denk je wellicht direct aan olie, maar olie en gas samen leveren niet meer dan 6% van het nationale inkomen, en voor zo lang als dat nog duurt. Naar schatting is de olievoorraad over 20 jaar op. Het zwarte goud van Dubai raakt op, reden om het over een ander boeg te gaan gooien. Trefwoorden voor de toekomst zijn handel, constructie, financiële diensten en toerisme. Nederlandse baggeraars weten alles van de nieuw toeristische richting die Dubai heeft ingezet; zij werken aan de creatie van grote hoeveelheden kunstmatige eilanden voor de kust. Dat zijn niet de enige buitenlanders die in Dubai werken, maar liefst 80% van alle inwoners is van buitenaf gecontracteerd om te werken aan een van de vele projecten.

Het vliegveld van Dubai (DXB)

Dubai International Airport (DXB) is behalve vliegveld voor Dubai, ook een belangrijke hub voor verbindingen naar het Midden Oosten en Afrika. Met het oog op de toekomst gaat er een tweede vliegveld gebouwd worden bij Jebel Ali. Deze luchthaven, Al Maktoum International Airport, gaat een van de grootste ter wereld worden.

Goedkoopste vluchten naar Dubai (DXB)

Vanaf
  • Bremen: (BRE) met: Condor
  • Brussel Intl. (BRU) met: Condor
  • Düsselorf (DUS) met: Condor
  • Frankfurt (FRA) met: Condor
  • Münster/Osnabrück (FMO) met: Condor

Transport vanaf Dubai Airport

Voor terminals 1 en 2 vertrekken bussen naar de stad. Dubai International Airport Buses verzorgt transport naar het centrum van Dubai City en zo´n 80 hotels.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Een stedentrip naar DubaiDubai is een erg grote stad in de Verenigde Arabische emiraten. Het is de ideale vakantiebestemming voor ieder budget.
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Dubai"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!