InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Salvador da Bahia - Brazilië

Goedkoop vliegen naar Salvador da Bahia - Brazilië

Goedkope vluchten naar Brazilië worden mogelijk gemaakt door de Duitse prijsvechter Condor die onder andere vanaf Düsseldorf naar Salvador da Bahia vliegt. Condor levert daarmee een van de goedkoopste manieren om naar het Zuid Amerikaanse continent te vliegen.

Salvador da Bahia

Salvador da Bahia ofwel São Salvador da Bahia de Todos os Santos, wat zoveel betekent als 'Baai van de Heilige verlosser van Allerheiligen', was tot 1763 hoofdstad van Brazilië. De stad wordt nog steeds de hoofdstad van het geluk genoemd om zijn easy going levensstijl. Salvador da Bahia is de eerste koloniale stad van Brazilië en een van de oudste van het hele continent. De Portugezen, die op de dag van Allerheiligen voor het eerst aan land gingen, zagen in Salvador da Bahia een strategisch belangrijke plaats. Daar dachten andere koloniale machten net zo over: zo waren de Nederlanders er een paar maal kortstondig de baas (1624 - 1625 en 1646 - 1648). Die Europese interesse heeft in ieder geval een historisch centrum opgeleverd wat dusdanig fraai is dat het op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO is geplaatst. Een van Salvadors beroemdste exportproducten is Capoeira, een als dans verpakte vechtsport waarmee de slaven hun conditie en scherpte op peil hielden zonder dat het voor het oog van de blanke slavenhouders op vechttraining leek. Het straatcarnaval van Salvador is volgens het Guinness Book of Records groter dan dat van Rio de Janeiro. Doordat Salvador da Bahia een van de plaatsen op het Zuid Amerikaanse continent is die bereikt kunnen worden met goedkope vluchten, is dit een goed punt om een rondreis door te beginnen en/of eindigen.

Het vliegveld van Salvador da Bahia (SSA)

Deputado Luís Eduardo Magalhães International Airport (SSA) ligt te midden van een prachtig uitgestrekt duingebied, hetgeen de net aangekomen reiziger niet anders kan doen concluderen dan dat het wel goed gaat komen met zijn vakantie. Het vliegveld ligt zo'n 20 kilometer buiten de stad.

Goedkoopste vluchten naar Salvador da Bahia (SSA)

Vanaf
  • Bremen: (BRE) met: Condor
  • Brussel Intl. (BRU) met: Condor
  • Düsselorf (DUS) met: Condor
  • Frankfurt (FRA) met: Condor
  • Münster/Osnabrück (FMO) met: Condor

Transport vanaf Salvador da Bahia Airport

Salvador da Bahia kan vanaf het vliegveld bereikt worden met shuttlebusjes die hun halte hebben buiten de aankomsthal (betaal als je uitstapt). De goedkopere bussen van het openbaar vervoer zijn te vinden aan de andere kant van de parkeerplaats. Deze bussen kunnen erg vol zijn.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Salvador da Bahia - Brazilië"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!