InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Antigua

Goedkoop vliegen naar Antigua

Antigua is met goedkope directe vluchten van Condor te bereiken. De Duitse low budget maatschappij vliegt overigens op meer Caribische bestemmingen. Hou Condor in de gaten, en vergelijk hun prijzen met die van anderen als je op zoek bent naar goedkope vliegtickets op Antiqua.

Antigua

Antigua (spreek uit An-ti-gah) is een Caribisch eiland; samen met de piepkleine eilanden Barbuda en Redonda vormt het een staatje. Het is een landje met niet veel meer dan 70.000 inwoners. Columbus was de eerste Europeaan die het eiland in 1493 bezocht; hij gaf het de naam Antiqua naar de Spaanse kathedraal Santa Maria La Antigua in Sevilla, tenminste dat dacht hij. In Sevilla bestaat echter helemaal geen kathedraal die zo heet. Voor zover men na heeft kunnen gaan is het eiland voor de komst van de Europeanen achtereenvolgens bewoond geweest door Ciboney, Arawak en Carib indianen, naar welke laatste het Caribisch gebied is genoemd. Deze indianenvolken, die vele eilanden hebben ontdekt en bevolkt moeten uitstekende zeevaarders zijn geweest. Van deze volkeren zijn de kannibalistische Carib de geweldaardigste geweest, een eigenschap waarmee ze kolonisten 150 jaar lang van het eiland hebben weten te weren. Uiteindelijk legden ze het dan toch af tegen de Engelsen. Het sinds 1981 onafhankelijke Antigua met zijn hagelwitte zand en staalblauwe zee heeft zich toegelegd op het toerisme; men gaat er prat op 365 stranden te hebben, één voor elke dag. Lig je op een goede dag lekker op een van die standen en hoor je in de verte heel aardig gitaargetokkel, dan is dat vast Eric Clapton die hier een groot deel van het jaar woont.

Goedkoopste vluchten naar Antigua (ANU)

Vanaf
  • Bremen: (BRE) met: Condor
  • Brussel Intl. (BRU) met: Condor
  • Düsselorf (DUS) met: Condor
  • Frankfurt (FRA) met: Condor
  • Münster/Osnabrück (FMO) met: Condor

Transport vanaf Antigua Airport (ANU)

Reken bij het verlaten van het vliegveld niet op een andere vorm van openbaar vervoer dan taxi´s. Er ´schijnt´ wel iets in de richting van busvervoer te bestaan, maar reken nergens op. Je zult niet de eerste zijn die geen bus kan vinden. Zelfs de officiële website is weinig hoopvol; ´There is some local bus service; schedules and routes can be obtained through the hotels´. Goed, laten we maar zeggen dat je voor de stranden komt en niet voor de bussen.

Veel reisplezier!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Antigua"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Caribisch Gebied
Schrijf mee!