InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Bridgetown - Barbados

Goedkoop vliegen naar Bridgetown - Barbados

Low budget maatschappij Condor is waarschijnlijk de goedkoopste als het om vliegtickets van Düsseldorf naar Barbados gaat. Hou Condor in de gaten en vergelijk hun prijzen met die van anderen als je op zoek bent naar goedkope vluchten op Caribische bestemmingen als Barbados.

Barbados

Barbados is een eilandstaatje in het Caribische gebied met zo´n 300.000 inwoners. De Arawak indianen, de eerste bewoners van het eiland, noemden het Ichirouganaim. Zijn huidige naam kreeg Barbados van de Portugezen die het als eerste Europeanen aandeden. Barbados betekent ´bebaard´, maar wat bedoelden ze daar mee? Ontmoeten ze bebaarde indianen, deden de zwevende wortels van de Ficus Citrifolia de associatie met baarden opkomen of de schuimkraag rond het eiland? De hedendaagse eilandbewoners kunnen het er niet over eens worden. Waar ze het wel met eensgezindheid aan werkten was het creëren van een welvarend Caribisch paradijsje door het bevorderen van toerisme, off shore bankieren en suikerrietproductie. Als gevolg zijn oostelijk ligging in de Caribische Zee heeft Barbados weinig last van orkanen. George Washington, Amerika´s eerste president, bezocht Barbados op zijn enige buitenlandse reis.

Het vliegveld van Bridgetown, Barbados

Het enige vliegveld van Barbados, Sir Grantley Adams International Airport (BGI), is genoemd naar de eerste minister-president van Barbados Grantley Adams. De luchthaven ligt 13 kilometer van het centrum van hoofdstad Bridgetown. Vlak bij het vliegveld, op de Spencers Plantation, bevindt zich het British Airways Concorde Museum waar een van de weinige bestaande Concordes permanent ten toon is gesteld; een buitenkansje voor enthousiastelingen die uitzijn op een ´Concorde Experience´.

Goedkoopste vluchten naar Bridgetown, Barbados (BGI)

Vanaf
  • Bremen: (BRE) met: Condor
  • Brussel Intl. (BRU) met: Condor
  • Düsselorf (DUS) met: Condor
  • Frankfurt (FRA) met: Condor
  • Münster/Osnabrück (FMO) met: Condor

Transport vanaf Bridgetown Barbados Airport (BGI)

Vanaf de weg voor het vliegveld vertrekt elke 10 minuten een bus naar hoofdstad Bridgetown. Voor de rest van het transport zorgen de zogenaamde ´route taxi´s´ die ZR genoemd worden. Deze kleine busjes kunnen behoorlijk vol zijn. Wie het geld wil laten rollen kan met de helikopter shuttle service van en naar zijn hotel worden gebracht.

Veel reisplezier!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Bridgetown - Barbados"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Caribisch Gebied
Schrijf mee!