InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Riga - Letland

Goedkoop vliegen naar Riga - Letland

Het is verbazend gemakkelijk om goedkope vluchten naar Riga te vinden vanuit Nederland, België en de Duitse grensstreek. Het zijn met name low budget maatschappijen RyanAir, Air Baltic en Germanwings die goedkope vliegtickets verkopen naar Riga.

Riga

Riga is behalve de hoofdstad van Letland ook het economische en culturele centrum van het land. Voor liefhebbers van Art Nouveau- en Jugendstil-architectuur is Riga verplichte kost, zijn centrum puilt ervan uit. Het hele historische Middeleeuwse centrum ‘Vecriga’ met zijn kleurig geschilderde houten huizen, oude kerken en pleintjes verbonden door smalle straatjes is overigens meer dan de moeite van het bezichtigen waard; het staat niet voor niets op UNESCO Werelderfgoederenlijst. Wees niet verbaasd als je in het centrum annex uitgaansbuurt, ondanks de kou, dansende mensen op straat tegenkomt, feesten gaan buiten gewoon verder.

Het vliegveld van Riga

Riga International Airport (RIX) stamt uit 1973 toen het vliegveld van Spilve verving. Op zijn beurt voldoet deze luchthaven inmiddels ook niet meer hetgeen de regering heeft doen besluiten om er een grootscheeps programma van vernieuwingen en uitbreidingen op los te laten. Als alles klaar is in 2011, zal Riga een op de groei gebouwd vliegveld hebben wat 20 miljoen passagiers per jaar kan verwerken. De luchthaven zal dan ook per rail met Riga verbonden zijn.

Goedkope vluchten naar Riga (RIX)

Vanaf
  • Amsterdam (AMS) met: Air Baltic
  • Brussel Charleroi (CRL) met: Ryanair
  • Brussel Intl. (BRU) met: Air Baltic
  • Bremen (BRE) met: Ryanair
  • Keulen/Bonn (CGN) met: Germanwings
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Baltic
  • Niederrhein/Weeze (NRN) met: Ryanair

Transport vanaf Riga Airport

Vanaf het 13 kilometer van de stad gelegen vliegveld rijden regelmatig bussen (lijn 22 en 22a) naar de stad. De halte van bus 22a bevindt zich tussen terminal 1 en 2; die van bus 22 vindt je door langs de parkeerplaats lopen en de weg over te steken. Wie met veel bepakking reist kan deze vooraf in terminal 2 afgeven. Air Baltic heeft een eigen shuttle rijden; de Airport Express. Je kunt vanaf het vliegveld van Riga ook direct per intercitybus naar verschillende steden, zelfs in Estland en Litouwen.

Veel reisplezier !
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Riga - Letland"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!