InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Tel Aviv - Israel

Goedkoop vliegen naar Tel Aviv - Israel

Low budget luchtvaartmaatschappijen Jeatairfly en Tuifly vliegen inmiddels ook op Tel Aviv. Dat betekent; goedkope vliegtickets en gunstige reisvoorwaarden. Vanaf het vliegveld van Tel Aviv zijn vele bestemmingen in Israël te bereiken.

Tel Aviv

De geschiedenis van het jonge Tel Aviv kan niet los worden gezien van het oude naburige Jaffa. Veel meer dan een nederzetting bestond er niet toen ongeveer een eeuw geleden een aantal families uit Jaffa een stuk grond buiten die stad kochten. Daarmee gaven ze zonder het te weten de aanzet tot de bouw van een nieuwe stad. Rond 1910 koos de naam Tel Aviv, wat wordt vertaald als ´Lenteheuvel´. Binnen een tijdsbestek van 100 jaar groeide de nederzetting uit tot de tweede stad van Israël. Het moderne Tel Aviv groeide tegen het oude Jaffa aan; nu vormen ze samen 1 stad. Met Jaffa binnen de stadsgrenzen mag Tel Aviv zich een hele oude stad noemen; Jaffa is immers 4.000 jaar oud. Bijzonder is het enorme aantal huizen in Tel Aviv wat in de 30-er jaren gebouwd is volgens ´Het Nieuwe Bouwen´; het maakt Tel Aviv tot grootste openluchtmuseum ter wereld wat deze bouwstijl betreft. Deze zogenaamde ´Witte Stad´ staat, als een van de 20ste eeuwse attracties, op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO. Wie wil weten waar Jonas door de walvis uitgespuugd werd, dienst naar Tel Aviv te gaan; de legende speelde zich hier af.

Het vliegveld van Tel Aviv (TLV)

Ben Gurion International Airport (TLV), ook wel liefkozend ´Natbag´ genoemd, is het grootste vliegveld in Israël. Het ligt vlak bij de stad Lod, 15 kilometer van Tel Aviv. De luchthaven draagt de naam van Israël eerste minister president Ben Gurion. het vliegveld staat bekend als het best beveiligde ter wereld; alle beveiligingstechnieken (geüniformeerd en undercover) worden uit de kast gehaald om de veiligheid te waarborgen.

De goedkoopste vluchten naar Tel Aviv (TLV)

Vanaf
  • Luik (LGG) met: Jetairfly
  • Keulen/Bonn (CGN) met: TUIfly

Transport vanaf Tel Aviv Airport

Het vliegveld is bereikbaar per stadsbus, intercitybus, trein en gedeelde taxi. Je kunt van het vliegveld zowel naar Tel Aviv als andere steden zoals Haifa en Jerusalem. De gedeelde taxi´s zijn bekend onder de naam ´Sherut´.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Tel Aviv - Israel"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!