InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Kaapstad - Zuid Afrika

Goedkoop vliegen naar Kaapstad - Zuid Afrika

Voor de goedkoopste vliegtickets naar Kaapstad moet je waarschijnlijk bij Air Berlin zijn. Anders dan bij ´normale´ luchtvaartmaatschappijen goochelt Air Berlin ook niet met prijzen; zo kosten 2 enkele reizen hetzelfde als een retour. Vergeet natuurlijk niet om de tarieven van Air Berlin in zoekmachines te vergelijken met die van andere maatschappijen. Overal liggen verrassingen op de loer.

Kaapstad

De geschiedenis van Kaapstad begint als Jan van Riebeeck in 1652 namens de Verenigde Oost-Indische Compagnie (VOC) op deze plaats een bevoorradingsstation opricht voor schepen op weg naar de Indonesische Eilanden. Door de problemen die Napoleon in Nederland veroorzaakte kon de Zuid Afrikaanse kolonie moeilijk verdedigd worden. Daar maakte de Engelsen in 1795 handig gebruik van; ze pikten onder anderen vrij eenvoudig Kaapstad in. Bij een in 1803 gesloten verdrag kreeg Nederland het terug om het definitief kwijt te raken in 1814, wederom aan Engeland. De Nederlandse invloed in Kaapstad is goed te zien aan de typisch Nederlandse architectuur; Afrikaans-nederlands is nog steeds de meest gesproken taal in Kaapstad. Door zijn ligging op een schiereiland is het gemakkelijk om meerdere stranden achter elkaar te bezoeken, zo kun je op 1 dag in 2 oceanen zwemmen. De verschillen zijn groot; het water aan de kant van de Atlantische Oceaan kan onder invloed van een koude golfstromen zomaar 10 graden lager zijn dan aan de zijde van de Indische Oceaan. Beroemd, of beter gezegd berucht, is het voor de kust gelegen Robbeneiland waar Nelson Mandela 26 jaar gevangen zat.

Het vliegveld van Kaapstad

Cape Town International Airport (CPT), of zoals het daadwerkelijk heet; Kaapstad Internasionale Lughawe staat bekend als een van de beste luchthavens van Afrika. Het ligt 22 kilometer van de stad.

Goedkope vluchten naar Kaapstad (CPT)

Vanaf
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU

Transport vanaf Kaapstad Airport

Er bestaat zoiets als een ´backpackers-bus´ op het vliegveld van Kaapstad. Deze bus rijdt langs een stuk of 40 backpackers-hotels. Duurdere hotels halen hun gasten meestal gratis. Verder rijden er shuttles tussen het vliegveld, het centrum en de kuststrook.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Kaapstad - Zuid Afrika"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!