InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Zanzibar - Tanzania

Goedkoop vliegen naar Zanzibar - Tanzania

Zanzibar is een vele bestemmingen van ThomasCook buiten Europa. De low budget vliegmaatschappij biedt reizigers niet alleen goedkope vluchten, hun voorwaarden zijn ook aangenaam; een retour kost net zoveel als twee enkele reizen. Vliegtickets met een geldigheid van 3 of 6 maanden vliegtickets zijn dus ook net zo goedkoop als die van een week.

Zanzibar

Zanzibar is de hoofdstad en belangrijkste stad van het Tanzaniaanse eiland Unguja. Samen met Pemba en enkele kleinere eilanden vormen ze de eilandengroep Zanzibar. De geschiedenis van Zanzibar is beïnvloed door Perzen, Arabieren, Moslims en Portugezen, hetgeen een fascinerende geheel heeft opgeleverd. Met name Stone Town, het historische deel van de stad, met zijn slingerende wegen, huizen van koraalsteen, moskeeën, houtsnijwerk, torens en terrassen is indrukwekkend. Zanzibar heeft een belangrijke rol gespeeld in de handel tussen het Middel Oosten, Afrika, Azië en Europa en dat is te zien. En dan nog wat aardige feiten. In Zanzibar werd ´s werelds kortste oorlog uitgevochten, deze duurde exact 45 minuten; de tijd die nodig was om te zien dat een binnendringend leger veel sterker was. Zanzibar´s beroemdste zoon is ongetwijfeld de Britse Queen zanger Freddy Mercury wiens wieg hier stond.

Het vliegveld van Zanzibar

Zanzibar International Airport (ZNZ) ligt 7 kilometer buiten de Zanzibar Town

Goedkope vluchten naar Zanzibar (ZNZ)

Vanaf
  • Brussel Intl. (BRU) met: ThomasCook (Belgium)

Transport vanaf Zanzibar Airport

Het 7 kilometer buiten de stad liggende vliegveld is goed bereikbaar met de ´U-bus´. Veel hotels, en niet alleen de dure, bieden hun gasten een gratis transfer aan. Vergeet dat niet te checken. Wie vanaf Zanzibar verder wil reizen doet er goed aan om voor vertrek uit de haven te informeren of de havenbelasting bij het ticket inbegrepen is. Kaartjesverkopers verzwijgen dat het liefst; de zo ontstane misverstanden leveren een constante bron van irritatie op. Wie het eiland Pemba bezoekt kan rekenen op een speciale vorm van openbaar vervoer; chauffeurs maken, tegen een extra vergoeding, graag een omweg om je voor de deur af te zetten. Dit betekent dus ook dat voor anderen wordt omgereden waardoor reizen met de bus op een langdurige geschiedenis uit kan draaien.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Zanzibar - Tanzania"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!