InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Male - Malediven

Goedkoop vliegen naar Male - Malediven

De Malediven zijn inmiddels ook bereikbaar met Air Berlin; de zo succesvolle Duitse geen gedoe low budget maatschappij. Check op zoek naar goedkope vliegtickets zeker ook hun website.

Het vliegveld van Malé

Malé International Airport (MLE), ook bekend als Hulhulé Airport is het enige internationale vliegveld van de Malediven wat verder nog enkele kleine lokale vliegveldjes kent. De luchthaven ligt op Hulhulé Island en is per motorboot en (water)vliegtuig verbonden met andere eilanden. Nu eens geen treinen, metro's, bussen, mini-vans en taxi's die voor het vliegveld op klanten staan te wachten.

Malé, Malediven

Malé, de hoofdstad van de Malediven, heeft ruim 100.000 inwoners. Het is gelegen op het Malé Atol (Kaafu Atol). Dat eilandje is inmiddels compleet volgebouwd zodat het dichtbij gelegen eiland Malé Viligili gebruikt gaat worden voor uitbreidingen van de stad. Maar schrik niet, dit is het enige drukke eiland van de Malediven; de meeste andere eilanden hebben geen wegen en zijn de rust zelve. De plattegrond van de Malediven geeft een hele bijzonder aanblik; het land bestaat uit 26 'ringen' die zijn opgebouwd uit in totaal 1.192 eilandjes. En dan is er nog een verassing; Nederland is laag, maar de Malediven zijn lager! De hoogste berg van het eilandenrijk, of beter gezegd de hoogste zandhoop, steekt niet meer dan 2,3 meter boven de zeespiegel uit; een zeespiegel die al maar stijgt.

Goedkope vluchten naar Malé (MLE)

Vanaf
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU

Transport vanaf Malé Airport (MLE)

Motorboten die 'dhoni' en 'vedi' worden genoemd verzorgen het goedkoopste vervoer tussen de eilandjes. Een stuk duurder zijn de (water)vliegtuigjes en helikopters die als luchttaxi's fungeren. De meeste eilanden zijn zo klein dat lopen de enige manier van verplaatsing is. Veel eilandjes hebben geen wegen en staan ook gemotoriseerd verkeer niet toe.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Male - Malediven"

Reactie

Robert van Hall, 30-11-2008 16:58 #1
Dit is volgens mij een uitstekend initiatief om naar de Malediven te vliegen. Zeker nu Martinair dit niet meer doet… Hoorde van een vriend dat deze maatschappij heel goed is, bovendien. Kan iemand dat bevestigen?

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Reacties: 1
Schrijf mee!