InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Mauritius

Goedkoop vliegen naar Mauritius

Low budget maatschappij Air Berlin is een naam om te onthouden als het gaat om goedkope vluchten naar Mauritius. Hun route vanaf het net over de Duitse grens gelegen Düsseldorf naar Mauritius is interessant voor reizigers uit de Lage Landen.

Mauritius

Eilandrepubliek Mauritius ligt in de Indische Oceaan. Het wordt bij Afrika gerekend ondanks dat het daar 1.800 kilometer vanaf ligt. De eerste Europeanen die er voet aan land zetten waren de Portugezen, zij gebruiken het eiland als pleisterplaats op weg naar Azië. Ze maken het eiland echter niet tot kolonie, iets wat de Nederlanders wel doen. Die zorgen ook voor de naam van het eiland wat wordt genoemd naar Prins Maurits (zoon van Willem van Oranje). De Nederlanders beheren het eiland van 1598 tot 1712 en verlaten het dan weer nadat een zware storm veel schade heeft aangericht. Na in Franse en Engelse handen te zijn geweest wordt Mauritius in 1968 onafhankelijk. Behalve toerisme heeft hoofstad Port Louis (genoemd naarde Franse koning Louis XV) zich ontwikkeld tot de rijkste stad van Afrika en het tweede zakencentrum na Johanisburg. Je vindt zelfs wolkenkrabbers op het eiland. Je zou kunnen zeggen dat het credo van Mauritius 'zon, zee en zaken' luidt.

Het vliegveld van Mauritius

Sir Seewoosagur Ramgoolam International Airport (MRU), ook wel Plaisance International Airport genoemd, ligt 45 kilometer van hoofdstad Port Louis.

Goedkope vluchten naar Mauritius(MRU)

Vanaf
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU

Transport vanaf Mauritius Airport (MRU)

Een regelmatig rijdende bus zorgt voor verbinding tussen het 45 kilometer van Port Louis gelegen vliegveld en de stad. Vanaf het vliegveld gaan er ook bussen naar het 6 kilometer verderop gelegen Mahebourg.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Mauritius"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!