InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Montego Bay - Jamaica

Goedkoop vliegen naar Montego Bay - Jamaica

Let op de low budget maatschappijen Air Berlin en Jetairfly die met goedkope vliegtickets Jamaica een stuk dichterbij brengen. Ze vertrekken respectievelijk uit Düsseldorf (DUS) en Brussel. Arkefly biedt goedkope reizen aan vanaf Amsterdam; nadeel is wel dat ze alleen complete vakanties verkopen.

Het vliegveld Montego Bay

Sir Donald Sangster International Airport (MBJ) is de grootste luchthaven van Jamaica. Het gebeurt op Caribische eilanden wel meer dat vliegvelden van toeristische bestemmingen de reizigersaantallen van hoofdsteden overtreffen.

Montego Bay

Montego Bay, Mo Bay voor ingewijden, heeft zijn naam waarschijnlijk te danken aan het Spaanse woord 'manteca' (vet); een van de producten die vanaf hier verscheept werden. Behalve dierlijke producten als vet, leer en vlees werd vanuit Montego Bay ook veel suiker geëxporteerd. Een aantal voormalige suikerplantages zijn verbouwd tot resort. Montego Bay is al decennia lang een drukbezochte vakantiebestemming door de combinatie van prachtige zandstranden en korte aanvliegtijd vanuit de Verenigde Staten.

Goedkope vluchten naar Montego Bay (MBJ)

Vanaf
  • Amsterdam (AMS) met: AkeFly (charter)
  • Brussel Intl. (BRU): Jetairfly
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU

Transport vanaf Montego Bay Airport

Je kunt overal komen met de vele bussen en minibusjes, maar voor de prijs hoef je taxi´s ook niet links te laten liggen. Controleer taxi´s wel op het bezit van een licentie; Montego Bay heeft hoge misdaadcijfers en er zijn heel wat gevallen bekend van misdrijven waarbij illegale taxí´s betrokken waren.

Veel reisplezier!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Montego Bay - Jamaica"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Caribisch Gebied
Schrijf mee!