InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Samana - Dominicaanse Republiek

Goedkoop vliegen naar Samana - Dominicaanse Republiek

Samaná is de derde low budget bestemming in de Dominicaanse Republiek met Air Berlin goedkope vluchten van Air Berlin. Samaná staat nog maar aan het begin van een toekomst in het toerisme, grijp je kans nu het nog niet overspoeld is met vakantiegangers.

Santa Bárbara de Samaná

Samaná combineert hagelwitte zandstranden, kristalheldere zee, spectaculaire natuur, grotten, duiklocaties en nog veel meer. Daar komt nog bij dat Samaná een van de beste plekken op aarde is om walvissen van dichtbij te bekijken. In de periode van half januari tot half maart komen ze hier in grote getallen om hun jongen ter wereld te brengen. Columbus landde als eerste Europeaan in 1493 bij het huidige Samaná. Het was half januari maar hij kwam niet om walvissen te bekijken, hij had zijn handen vol aan de Taíno indianen die hem begroette met een regen van pijlen en speren. Dit incident zou de geschiedenisboeken ingaan als het eerste gewelddadige treffen met bewoners van de Nieuwe Wereld.

Het vliegveld van Samaná

Samaná El Catey International Airport (AZS), ook wel Aeropuerto Internacional Presidente Juan Bosch genaamd opende in november 2006 zijn deuren, daarmee was de Dominicaanse Republiek een internationale luchthaven rijker. Verschillende low cost maatschappijen, waaronder Air Berlin en Condor, zagen direct brood in deze bestemming. Condor vliegt vanaf Frankfuhrt, maar Air Berlin van het dichtbij de grens gelegen Düsseldorf hetgeen deze route aantrekkelijk maakt voor bewoners van de Lage Landen.

Goedkope vluchten naar Samaná (AZS)

Vanaf
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU

Transport vanaf Samaná Airport

Het vliegveld van Samaná ligt bij het plaatsje El Catey. De reistijd (openbaar vervoer) naar Samaná bedraagt ongeveer 40 minuten, naar Las Terrenas is het ongeveer een half uur en naar Las Galeras 1 uur. En ondanks dat het misschien niet echt low budget is kan een huurauto grote diensten bewijzen bij het verkennen van de schitterende en gevarieerde omgeving.

Veel reisplezier!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Samana - Dominicaanse Republiek"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Caribisch Gebied
Schrijf mee!