InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Puerto Plata - Dominicaanse Republiek

Goedkoop vliegen naar Puerto Plata - Dominicaanse Republiek

Met name Air Berlin, Jetairfly en ThomasCook bieden goedkope vliegtickets aan van Brussel en Düsseldorf naar Puerto Plata. Interessantste maatschappijnen die goedkoop vanaf Amsterdam naar Puerto Cana vliegen zijn Martinair en Arkefly. Die laatste verkoopt overigens alleen maar complete vakanties.

Het vliegveld Puerto Plata

Gregorio Luperón International Airport ligt 18 kilometer ten oosten van Puerto Plata. De luchthaven is genoemd naar nationale held Gregorio Luperón, die het opnam tegen de Spanjaarden. Het vliegveld heeft een van de aardigste IATA-codes die er bestaan: POP.

Puerto Plata

De stad Puerto Plata ligt in het noorden van de Dominicaanse Republiek. Net als Punta Cana verwierf Puerto Plata grote bekendheid door zijn witte zandstranden en kristalheldere zee. De altijd aanwezige wind maakt dat Puerto Plata ook goed bezocht wordt door windsurfers. Op geringe afstand van Puerto Plata bevinden zich riffen en scheepswrakken in zee; er omheen is een geheel eigen flora en fauna ontstaan. Een van die wrakken is het historische Spaanse galjoen 'Concepción' wat in 1689 verging met een rijke lading aan zilveren munten. Puerto Plata betekent niet voor niets 'Zilverhaven'. Oh ja, die munten zijn al lang geborgen, maar het is evengoed de moeite waard om te duiken in deze historische onderwaterwereld.

Goedkope vluchten naar Puerto Plata (POP)

Vanaf
  • Amsterdam (AMS) met: ArkeFly (charter) - Martinair
  • Brussel Intl. (BRU) met: ThomasCook (Belgium) - Jetairfly
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU

Transport vanaf Puerto Plata Airport (POP)

Alle bussen en busjes van het openbaar vervoer van het vliegveld naar de 18 kilometer verderop gelegen stad. Vanaf daar kun je verder het eiland over; dat gaat niet altijd even snel. Hotels en resorts halen hun gasten meestal op van het vliegveld; je zou de stoute schoenen aan kunnen trekken en vragen of je tegen een kleine vergoeding mee mag (vooropgesteld dat je dezelfde kant op wilt), dat is in ieder geval goedkoper dan een taxi.

Veel reisplezier!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Puerto Plata - Dominicaanse Republiek"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Caribisch Gebied
Schrijf mee!