InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Punta Cana - Dominicaanse Republiek

Goedkoop vliegen naar Punta Cana - Dominicaanse Republiek

Goedkoop naar Punta Cana? Check dan de tarieven van low budget maatschappijen Air Berlin, Jetairfly en ThomasCook. Martinair is volgens de letter geen low cost airline, maar heeft wel geregeld gunstige aanbiedingen op Punta Cana. Arkefly vliegt ook op deze bestemming maar verkoopt alleen complete vakanties.

Punta Cana

Punta Cana is de naam van zowel een stad als een regio in het oosten van de Dominicaanse Republiek. De stad Punta Cana is speciaal voor het toerisme gebouwd. Er waren, toen de bouw begon, niet veel meer dan enkele dorpjes in de regio. Inmiddels is Punta Cana uitgegroeid tot een stad met ruim 100.000 inwoners. De namen van zijn parelwitte zandstranden Playa de Arena Gorda, Playa Bavaro, Playa Ubero Alto en Playa de El Cortecito hebben naam gemaakt tot ver buiten de landsgrenzen.

Het vliegveld Punta Cana

Punta Cana International Airport (PUJ) lijkt door zijn open gebouwen met daken van palmbladeren weinig op een luchthaven, maar met palmbladdaken en al is het wel de grootste luchthaven van de Dominicaanse Republiek.

Goedkope vluchten naar Punta Cana (PUJ)

Vanaf
  • Amsterdam (AMS) met: Martinair - ArkeFly
  • Brussel Intl. (BRU) met: ThomasCook (Belgium) - Jetairfly
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU

Transport vanaf Punta Cana Airport (PUJ)

Als je hotel niet te ver van het vliegveld ligt kun je gerust met 'guaguas', 'caros publicos' en andere lokale vervoermiddelen reizen. Ligt je hotel of resort ver van de luchthaven, dan wordt het dobbelen tussen ´tijd of geld. Heb je geen zin in een langdurig overstapfestijn, probeer dan op het vliegveld reizigers te vinden met wie je een rit in een shuttle of taxi kunt delen.

Veel reisplezier !

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Punta Cana - Dominicaanse Republiek"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Caribisch Gebied
Schrijf mee!