InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Cancun

Goedkoop vliegen naar Cancun

Air Berlin, Jetairfly en ThomasCook vliegen inmiddels ook goedkoop naar Cancun, een van de bekendste badplaatsen in Mexico. Behalve goedkope vluchten heb je nu ook een grotere vrijheid; je bent niet meer afhankelijk van de vakanties met vaste reisdata die chartermaatschappijen meestal aanbieden.

Het vliegveld van Cancun

Cancún International Airport (CUN) is na het vliegveld van Mexico City het tweede vliegveld van Mexico. De luchthaven ligt 22 kilometer buiten de stad.

Cancun

In de jaren 50 was Cancun een rustig vissersplaatsje op een eiland voor de kust van de provincie Yucatan. Die rust werd verstoord door de beslissing van de Mexicaanse regering en een groep van internationale investeerders om hier een groot toeristenoord uit de grond te stampen. De reden; witte zandstranden en een kristalheldere zee. Er kwam een splinternieuw vliegveld, het eiland werd middels een dam met het vaste land verbonden, en er verschenen hele ritsen hotels en resorts. En toen kwam die zwarte dag in 2005 waarop orkaan Wilma vol over Cancun raasde. Behalve veel schade verdwenen zo´n beetje alle stranden; de reden van het bestaan van badplaats Cancun. Daar is niets meer van te merken; de nieuw aangelegde stranden zijn volgens velen zelfs mooier dan ooit.

Goedkope vluchten naar Cancun (CUN)

Vanaf
  • Brussel Intl. (BRU) met: Jetairfly - ThomasCook (Belgium)
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU

Transport vanaf Cancun Airport

Er zijn ruwweg twee manieren om van het 22 kilometer buiten Cancun gelegen vliegveld bij je hotel of resort te komen; publieke- en privé-shuttles. Die eerste deel je met meerdere vakantiegangers, hou er rekening mee dat het busje pas vertrekt als hij vol is. Als je pech hebt ben je ook nog eens als laatste aan de beurt om bij je hotel afgezet te worden. Goedkoop en snel gaan nu eenmaal slecht samen. Een stuk duurder zijn de privé-shuttles. Wat je kunt proberen om de kosten te drukken is het delen van zo´n shuttle met andere reizigers die naar dezelfde bestemming gaan. Zorg dat je een goede map hebt zodat je bestemmingen kunt vergelijken.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Cancun"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!