InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Washington

Goedkoop vliegen naar Washington

Washington is goedkoper dan ooit te bereiken sinds Air Berlin er naartoe vliegt; budget tickets veroveren stukje bij beetje de wereld. Low cost carrier Air Berlin vertrekt vanaf Düsseldorf, een plaats die gunstig ligt voor bewoners van de Lage Landen.

De vliegvelden van Washington

Washington Dulles International Airport (IAD) is een van de drie vliegvelden van Washington. De andere twee zijn Ronald Reagan Washington National Airport en Baltimore/Washington International Thurgood Marshall Airport. Dulles Airport, de grootste van de drie, is het eerste vliegveld wat speciaal voor straalvliegtuig is gebouwd. President Eisenhower zocht in 1958, na een hoop gesteggel, hoogst persoonlijk de lokatie uit en president Kennedy huldigde in 1962 het vliegveld in. De luchthaven oogstte alom bewondering; Taiwan ´leende´ het ontwerp voor de bouw van de Taiwan Taoyuan International Airport in Taipei.

Washington

Washington D.C. is een van de weinige hoofdsteden ter wereld die als hoofdstad gebouwd is. Bij het inrichten van de stad is letterlijk vorm gegeven aan de scheiding der machten. Aan de ene zijde van Washington ligt het Witte Huis, woning van de president en symbool van de uitvoerende macht; aan de andere kant van het centrum is het Capitol gelegen, de representant van de wetgevende macht. Het D.C. achter Washington staat overigens niet, zoals vaak gedacht wordt, voor ´District Capital´, maar voor ´District of Columbia´ (Columbia was een van de eerste namen die voor de Verenigde Staten gebruikt werden). Er is met opzet gekozen Washington niet in 1 staat te laten liggen; deze zou dan een te grote invloed op de hoofdstad uit zou kunnen gaan oefenen. En dus kreeg Washington de status van een district. Soms lijkt Washington D.C. wel een beetje op een staatje; de bewoners kunnen bijvoorbeeld niet stemmen voor het Congres, de vertegenwoordiging van de staten; Washington heeft immers zijn eigen bestuursvorm. Omgekeerd hebben de andere staten niets over Washington te zeggen. Uiteraard stemmen de bewoners wel bij de presidentsverkiezingen.

Goedkope vluchten naar Washington (IAD)

Vanaf
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU

Transport vanaf Washington

Dulles International Airport ligt vrij ver van het centrum, zo´n 40 kilometer. In 1958 lachten velen om dat afgelegen vliegveld, maar zo slecht was die keuze nog niet. Washington zou sindsdien spectaculair groeien, een proces wat nog wel even kan door kan gaan voordat de stad tegen het vliegveld aangroeit. Het centrum van Washington is te bereiken met de Express Metrobus (5A) die reizigers afzet bij het Herndon-Monroe transfer station.

Veel reisplezier !

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Washington"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Verenigde Staten
Schrijf mee!