InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar San Francisco

Goedkoop vliegen naar San Francisco

Low budget airline Air Berlin vliegt goedkoop van Düsseldorf naar San Francisco. Een interessante ontwikkeling voor bewoners van de Lage Landen; Düsseldorf ligt immers niet zo ver over de grens.

De vliegvelden van San Francisco

San Francisco International Airport (SFO) is het grootste vliegveld van San Francisco. Andere luchthavens in de ´Bay Area´ zijn Oakland International Airport (OAK) en San Jose International Airport (SJC). Air Berlin gebruikt San Francisco International Airport (SFO; vervoer vanaf dit vliegveld, wat 21 kilometer te zuiden van San Francisco in San Mateo County ligt, zal verderop in dit artikel behandeld worden. Een tip vast; neem een laptop mee, de luchthaven biedt zijn reizigers een gratis wi-fi verbinding aan.

San Francisco

De regio rond San Francisco is al zeker 3.000 jaar bewoond door indianenstammen. De eerst Europese kolonisten arriveerden in 1776 en vestigden de missiepost Fransiscus van Assisi. Die naam zou leiden tot de huidige stadsnaam. Na aanvankelijk bij Mexico te hebben gehoord, werd San Francisco in 1848 bij de Verenige Staten gevoegd. In hetzelfde jaar brak de goudkoorts uit en een jaar later was de bevolking gegroeid van 1.000 naar 25.000 inwoners. Die goudkoorts nam zulke vormen aan dan complete bemanningen van schepen die San Francisco aandeden deserteerden om ook goud te gaan zoeken. Grote aantallen schepen konden door een gebrek aan matrozen niet verder varen; men sprak enigszins spottend over het ´woud van masten´ wat achterbleef in de haven. Vanaf de jaren 50 steeg de ster van San Francisco als liberale vrijgevochten stad; Beat Generation schrijvers (o.a. Jack Keroauac en Alain Ginsburg), hippies en homo´s trokken ernaar toe. En nog steeds is San Francisco die aangename smeltkroes van stijlen en culturen.

Zeer goedkope vluchten naar San Francisco (SFO)

Vanaf
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU

Transport vanaf San Francisco

Twee transportmiddelen in de San Francisco Bay Area moeten beslist genoemd worden. Ze dragen fraaie namen als MUNI en BART en staan respectievelijk voor de bus- en tramdienst (MUNI is een afkorting van Municipal Transportation), en het railsysteem (Bay Area Rapid Transit, kortweg BART). BART komt op het vliegveld en is verreweg de snelste goedkope manier van verplaatsing. MUNI is bovenal beroemd om zijn oude trammetjes, maar ze rijden snel nog op tijd. Bereid je ook voor op overvolle trams en ellebogenwerk van medepassagiers. Niet erg allemaal, voor een ritje over de heuvels van San Francisco mag je wel wat overhebben.

Veel reisplezier !

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar San Francisco"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Verenigde Staten
Schrijf mee!