InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Los Angeles

Goedkoop vliegen naar Los Angeles

Goedkoop naar Los Angeles met Air Berlin? inderdaad; de low cost maatschappij is de wereld aan het veroveren. In het najaar van 2008 adverteert het Duitse Air Berlin met budget vliegtickets van Düsseldorf naar Los Angeles vanaf 199 euro (enkele reis). Uiteraard zijn er wel meer interessante en goedkope vluchten naar Los Angeles te vinden in, maar sla Air Berlin in je zoektocht in ieder geval niet over.

De vliegvelden van Los Angeles

Los Angeles International Airport (LAX) is met meer dan 60 miljoen passagiers per jaar het vijfde vliegveld ter wereld. De immense stad en zijn voorsteden (Greater Los Angeles) beschikken overigens over nog een aantal andere vliegvelden, maar met een Air Berlin ticket ga je naar Los Angeles International Airport. Dat vliegveld begon ooit met de logische IATA-code LA, maar door de snelle opkomst van de luchtvaart in de jaren 30, werden langer codes noodzakelijk. Door chronisch gebrek aan fantasie werden de bestaande codes van een aantal vliegvelden, waaronder die van Los Angeles, heel suf verlengd met een X; LA veranderde in LAX. De verlengde codes maken exact 17.576 combinaties mogelijk, een aantal wat men nooit dacht te bereiken. Maar onder invloed van de enorme populariteit van de luchtvaart en snel toenemende hoeveelheid grote en kleine vliegvelden kraakt de drieletter-code ook al. Meer dan 300 vliegvelden wereldwijd hebben inmiddels een code die een andere luchthaven ook al heeft. Wanneer de vierletter-code wordt ingevoerd? Als het eerste vliegtuig op een verkeerd vliegveld land wat toch de juiste IATA-code heeft.

De stad Los Angeles

Los Angeles is qua inwonertal de tweede stad van de Verenigde Staten (na New York). Officieel heet de door de Spaanse gouverner Felipe de Neve in 1781 gestichte stad ´El Pueblo de Nuestra Señora la Reina de los Ángeles de la Porciúncula´. In 1821 werd Los Angeles bij Mexico gevoegd om in 1848 (na het einde van de Amerikaans - Mexicaanse Oorlog) door de Verenigde Staten te worden ingelijfd. In datzelfde jaar brak de goudkoorts uit en begon de geschiedenis van Los Angeles, met zijn paar duizend inwoners, pas goed.

Zeer goedkope vluchten naar Los Angeles (LAX)

Vanaf
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU

Transport vanaf Los Angeles Airport

Los Angeles International Airport (LAX) ligt 26 kilometer van downtown Los Angeles. Om daar te komen kun je een gratis shuttle nemen die je naar het snelle metronetwerk brengt. Vanaf het vliegveld vertrekken een flink aantal bus- en shuttle-diensten naar de stad en bestemmingen door heel zuidelijk California. Los Angeles heeft de naam een stad te zijn waar je perse een auto nodig hebt. Goed, laat iedereen reizen zoals hij wil, feit is dat de stad heeft ook het op een na uitgebreidste openbaar vervoersnetwerk van het hele land heeft. Voor beginnende acteurs; met de metro ben je vanaf het centrum in een minuut of 12 in Hollywood. Dat lukt je met de auto niet.

Veel reisplezier !

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Los Angeles"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Verenigde Staten
Schrijf mee!