InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Monastir - Tunesië

Goedkoop vliegen naar Monastir - Tunesië

De low budget maatschappijen die naar Monastir vliegen vanuit Nederland, België en de Duitse grensstreek zijn ThomasCook, ArkeFly, Corendon, Air Berlin en Jetairfly. De vakantieganger wordt steeds meer verwend met goedkope bestemmingen ver van huis.

Het vliegveld van Monastir

Monastir Habib Bourguiba Airport (MIR) is zowel vliegveld voor Monastir als buurstad Sousse. Sterker nog, het is de luchthaven voor het strandtoerisme in Tunesië; belangrijke badplaatsen als Skanès en Port El Kantaoui liggen op nauwelijks een half uur van het vliegveld. Het moderne Monastir Airport staat zeer goed aangeschreven, reizigers roemen de efficiëntie.

De stad Monastir

Monastir is gesticht op de ruines van de Romeinse stad Ruspina. De stad ligt op een strategisch punt aan de Middellandse Zee, wat fraai gedemonstreerd wordt door de goed geconserveerde Ribat, een uitkijkpost van waar vijandige schepen in een vroegtijdig stadium ontdekt moesten worden. Een zeer belangrijke bedrijfstak in Monastrir en omgeving is het toerisme. Maar behalve luieren op het strand is Monastir ook vertrekpunt voor interessante Sahara-reizen. Oases, holwoningen, zoutmeren, fata morgana's en spectaculaire zonsondergangen vanaf de rug van een kameel doen menigeen erkennen dat de Sahara heel wat meer is dan een grote zandbak alleen. Een bezoek aan Kairovan, een van de heilige steden van de Islam mag eigenlijk ook niet overgeslagen worden, evenals een bezoek aan een van de oudste moskeen van Noord Afrika; de Sidi Okba Moskee. En dan toch nog een minpuntje; in en rond Monastir leven heel veel muggen.

Goedkope vluchten naar Monastir (MIR)

Vanaf
  • Amsterdam (AMS) met: ThomasCook (Belgium) - ArkeFly - Corendon
  • Bremen (BRE) met: Air Berlin
  • Brussel Intl. (BRU) met: ThomasCook (Belgium) - Jetairfly - Corendon
  • Dortmund (DTM) met: Air Berlin
  • Düsseldorf (DUS) met: ThomasCook (Belgium) - Air Berlin
  • Keulen/Bonn (CGN) met: ThomasCook (Belgium) - Air Berlin
  • Luik (LGG) met: ThomasCook (Belgium) - Jetairfly
  • Münster/Osnabrück (FMO) met: Air Berlin
  • Oostende-Brugge (OST) met: Jetairfly

Transport naar Monastir Airport

Het vliegveld van Monastir ligt 7 kilometer buiten de stad. Met een lichte trein kom ben je snel in Monastir en Sousse. Er rijden ook bussen naar die steden en verschillende andere bestemmingen. Je kunt ook proberen een plaatsje bemachtigen op een van de shuttle-bussen die naar hotels en resorts in de omgeving rijden.

Veel reisplezier !
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Monastir - Tunesië"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!