InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Ankara

Goedkoop vliegen naar Ankara

Ankara is vanuit Nederland en omstreken bereikbaar met de low budget maatschappijen Germanwings, Blue Wings, Pegasus, Ticketpot en Komfly. Een overzicht van de mogelijkheden om goedkoop naar Ankara te vliegen.

Het vliegveld van Ankara

Esenboğa International Airport (ESB), het enige vliegveld van Ankara, is door zijn lange landingsbaan en goede voorzieningen in noodgevallen een uitwijkhaven voor de Space Shuttle.

Ankara

Ankara is sinds 1923 de hoofdstad van Turkije; na Istanbul is het de grootste stad van het land. In de klassieke oudheid heette de stad Ancyra, en vervolgens Angora. Die laatste naam moet een bel doen rinkelen. Ankara is dus de naamgever van de Angora wol, ook wel mohair genoemd. Volgens een oude sage was het koning Midas die Ankara in de 9de eeuw voor Christus oprichtte. Van de rijke historie van de stad getuigen nog vele oude resten, waaronder die van Romeinse Thermen (217 na Christus). Grappig is dat de Romeinen de naam voor die Thermen (badhuizen) uit het Grieks haalden. Het woord thermos (warm) is ons ook goed bekend. De badhuizen beschikten, dat is zeker, over heerlijk warm water. De oude stadskern heeft een echt Oosters uiterlijk met smalle straatjes en kleine winkeltjes. Evengoed geeft Ankara de bezoeker ook modern Europees gevoel.

Goedkope vluchten naar Ankara (ESB)

Vanaf
  • Amsterdam (AMS) met: Pegasus - Ticketpot - Komfly
  • Dortmund (DTM) met: Germanwings - Blue Wings
  • Düsseldorf (DUS) met: Pegasus
  • Keulen/Bonn (CGN) met: Germanwings - Blue Wings

Transport vanaf Ankara Airport

Het vliegveld van Ankara ligt 28 kilometer buiten de stad. Zoals in vele Turkse steden verzorgen de Havas-bussen goedkoop en redelijk snel transport naar het centrum.

Veel reisplezier !
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Ankara"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!