InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Izmir - Turkije

Goedkoop vliegen naar Izmir - Turkije

Transavia, Germanwings, Jetairfly, SunExpress, Pegasus, Ticketpot, ThomasCook, Corendon, Condor en Komfly vliegen low budget naar Izmir, de derde stad van Turkije. Er is voor iedereen in de Lage Landen een vliegveld van vetrek in de buurt.

Het vliegveld van Izmir

İzmir Adnan Menderes International Airport (ADB), de luchthaven van Izmir, is genoemd naar de voormalige Turkse eerste minister Adnan Menderes. Het vliegveld is ruim en modern.

De stad Izmir

İzmir (voorheen Smyrna) is een stad in het westen van Turkije aan de golf van Izmir. Het is na Istanbul de belangrijkste havenstad. Een dramatische periode uit zijn geschiedenis speelde zich af na de Eerste Wereldoorlog toen het Ottomaanse Rijk uiteenviel. Smyrna (Izmir) werd weer aan Griekenland toegekend, een situatie die niet lang duurde. Na de verovering door Turkse legers brandde de stad goeddeels af en sloegen de Grieken op de vlucht. Bij verdragen rondom die gesloten werden om de geweldaardigheden te beëindigen werden ook de achtergebleven Grieken gedwongen te vertrekken. In hetzelfde jaar nog (1922) veranderden de Turken de naam van de stad in Izmir. Hedendaagse bezoekers zijn minder problematisch, die komen voor zon of zaken.

Goedkope vluchten naar Izmir (ADB)

Vanaf
  • Amsterdam (AMS) met: ThomasCook (Belgium) - Transavia - SunExpress - Pegasus - Ticketpot - Corendon - Condor - Komfly
  • Brussel Intl. (BRU) met: ThomasCook (Belgium) - Jetairfly
  • Luik (LGG) met: ThomasCook (Belgium) - Jetairfly
  • Oostende-Brugge (OST) met: Jetairfly
  • Keulen/Bonn (CGN) met: SunExpress - Pegasus - Germanwings - Condor
  • Düsseldorf (DUS) met: Condor - SunExpress - Pegasus

Transport vanaf Izmir Airport

Het vliegveld van Izmir ligt 18 kilometer buiten de stad; de gemakkelijkste en goedkoopste manier om in het centrum te komen is met de bussen van Havas. Er stopt ook een trein op het vliegveld, alleen rijdt die niet erg frequent. Izmir is een goede uitvalsbasis voor een bezoek aan Ephesus, waar onder anderen een in goede staat verkerend Grieks amfitheater te bewonderen is.

Veel reisplezier !
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Izmir - Turkije"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!