InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Sevilla

Goedkoop vliegen naar Sevilla

Vlieg goedkoop naar Valencia met RyanAir, Vueling en Air Berlin. Je kunt vertrekken vanaf verschillende vliegvelden in Nederland en net over de grens. Een overzicht.

Het vliegveld van Sevilla

San Pablo Airport (SVQ), het enige vliegveld van Sevilla, ligt hemelsbreed niet zo ver van het vliegveld van het Portugese Faro met dezelfde naam; kijk uit dus. De San Pablo Airport van Sevilla wordt ook door budget airlines Vueling, Air Berlin en Ryanair gebruikt.

Sevilla

Sevilla, de hoofdstad van Andalusië, is een belangrijke stad op het gebied van cultuur, politiek, economie en kunst. De stad is in het trotse bezit van het grootste historische centrum van Europa. Sevilla is ook de geboorteplaats van de Spaanse dans- en muziekstijl flamenco. Een belangrijke gebeurtenis in het bestaan van Sevilla was de ontdekking van de Nieuwe Wereld door Columbus (1492). Naar aanleiding daarvan werd in Sevilla het ´Archivo General de Indias´ gesticht, een organisatie die alle ontdekkingsreizen, handelsrelaties en transporten van veroverde schatten coördineerde. In Sevilla werd optimaal geprofiteerd van de rijkdommen die uit de kolonien aangevoerd werden. Of toch net niet? In minstens een geval leed Sevilla een gevoelig verlies. De stad was namelijk de thuisbasis voor de beroemde zilvervloot die onderschept werd door admiraal Piet Hein. Sevilla bleef met lege handen achter, Piet Hein kwam rijk beladen thuis en kreeg de heldenstatus aangemeten.

Goedkope vluchten naar Sevilla (SVQ)

Vanaf
  • Amsterdam (AMS) met: Vueling - Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Brussels Intl. (BRU) met: Vueling
  • Bremen (BRE) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Dortmund (DTM) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Keulen/Bonn (CGN) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Münster/Osnabrück (FMO) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Niederrhein/Weeze (NRN) met: Ryanair

Sevilla met RyanAir

Het vliegveld van Niederrhein/Weeze (NRN), een van de opstapplaatsen naar Sevilla, wordt door RyanAir Düsseldorf/Weeze genoemd. Feit is dat dit niet het vliegveld van de stad Düsseldorf is, want dat heet Düsseldorf Airport. De twee vliegvelden zijn dus gemakkelijk te verwarren. Let daarom op de IATA-code´s van de luchthavens. Het ene vliegveld heet Niederrhein/Weeze (NRN), het andere Düsseldorf (DUS). Het Düsseldorf/Weeze (NRN) van RyanAir is dus Niederrhein/Weeze (NRN) en niet Düsseldorf (DUS). Snap je het nog? Je zult niet de eerste zijn die zich meldt op het verkeerde vliegveld, in de war gebracht door RyanAir.

Transport naar het centrum vanaf Sevilla Airport

Bussen leggen de 10 kilometer tussen het vliegveld en de stad in 20 - 30 minuten af, weinig reden dus om meer geld uit te geven aan duurder vormen van vervoer. Vanaf het vliegveld rijden ook shuttle-bussen naar de belangrijkste resorts in de omgeving.

Veel reisplezier !

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Sevilla"

Infoteur: Coconut
Laatste update: 09-12-2011
Gepubliceerd: 14-09-2008
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Spanje
Schrijf mee!