InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Berlijn

Goedkoop vliegen naar Berlijn

Waar vind je budget vliegtickets naar Berlijn? Vanaf welke vliegvelden kun je goedkoop naar Berlijn vliegen? Welke low cost airlines vliegen naar Berlijn? Een overzicht.

Berlijn

De stad Berlijn bestond ooit uit twee steden. Nee, niet Oost en West Berlijn, maar het in 1251 gestichte Berlin, en het uit 1261 stammende Cölln. In 1307, niet lang na de stichting van beide steden, besloten ze als één stad verder te gaan. Dat duurde tot 1961 Met de bouw van De Muur was Berlijn terug bij af. In 1989 verenigde Berlijn zich voor de tweede keer. Dat kunnen weinig steden haar nazeggen.

De vliegvelden van Berlijn

Berlijn heeft twee vliegvelden die van nut kunnen zijn voor de budget reiziger uit de lage Landen en omstreken. Dit zijn Berlin Schönefeld (SXF) en Berlin Tegel (TXL).

Goedkoop vliegen naar Berlin Schönefeld (SXF)

Vanaf
  • Brussels Intl. (BRU) met: easyJet
  • Keulen/Bonn (CGN) met: Germanwings
  • Niederrhein/Weeze (NRN) met: Ryanair (door RyanAir Düsseldorf/Weeze (NRN) genoemd)

Goedkoop vliegen naar Berlin Tegel (TXL)

Vanaf
  • Amsterdam (AMS) met: Transavia
  • Bremen (BRE) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Dortmund (DTM) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Keulen/Bonn (CGN) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU - TUIfly

Berlijn met RyanAir

Het vliegveld van Niederrhein/Weeze (NRN) wordt door RyanAir Düsseldorf/Weeze (NRN) genoemd. De stad Düsseldorf heeft echter een eigen vliegveld: Düsseldorf (DUS). Erg verwarrend dus. Let daarom op de IATA code´s van de betreffende luchthavens. Het ene vliegveld heet Niederrhein/Weeze (NRN), het andere Düsseldorf (DUS). Het Düsseldorf/Weeze (NRN) van RyanAir is dus Niederrhein/Weeze (NRN) en niet Düsseldorf (DUS). Snap je het nog? Je zult niet de eerste zijn die zich op het verkeerde vliegveld meldt, in de war gebracht door RyanAir.

Transport naar het centrum vanaf Berlin Schönefeld

Het vliegveld van Berlin Schönefeld (SXF) ligt 16 kilometer buiten de stad. De terminal is door een 300 meter lange gang verbonden met het treinstation Berlin-Schönefeld Flughafen. Ieder half uur vertrekt er een trein naar het Centraal Station Hauptbahnhof en station Berlin Zoo. Een aantal intercity treinen doen het vliegveld ook aan. De S-bahn doet het vliegveld ook aan (lijnen S9 en S45). Er rijden ook shuttle bussen tussen Berlin Schönefeld (SXF) en het centrum van de stad.

Transport naar het centrum vanaf Berlin Tegel

Het vliegveld van Berlin Tegel (TXL) ligt 8 kilometer buiten de stad. Verschillende bussen en expres bussen rijden op het Centraal Station Hauptbahnhof.

Veel reisplezier !
© 2008 - 2014 Coconut, gepubliceerd in Vliegen (Auto en Vervoer) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Berlijn"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!