InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Marokko met Jet4you

Goedkoop vliegen naar Marokko met Jet4you

Goedkoop vliegen naar Marokko met Jet4you Of het nu gaat om toerisme, of Nederlandse en Belgische Marokkanen die hun familie gaan bezoeken, Marokko doet het goed onder de Nederlandse en Belgische reizigers. Jet4you is een low cost maatschappij die hier op inspeelt en goedkope vluchten naar dit land aanbiedt. Vliegen kan vanaf Brussel en Charleroi, Check wel altijd even op internet of je het goedkoopste ticket hebt.

De maatschappij

Jet4you is een low cost of low fare luchtvaartmaatschappij uit Marokko met hoofdkantoor in Casablanca. Er wordt gevlogen tussen diverse Marokkaanse steden en steden in Frankrijk, België en Italië. De belangrijkste luchthaven voor de maatschappij is Menara International Airport in Marrakech, en het heeft ook hubs op Al Massira Airport in Agadir, Mohammed V International Airport in Casablanca, en Orly Airport in Parijs.

Het is een zeer jonge maatschappij, die is opgericht op 26 februari 2006. De maatschappij is voor 40% in handen van de TUI Group, voor 20% van de Attijariwafa Bank, voor 20% van Investima-SGMB en 20% van MM.Marrache et Benabbes Taarji. De aandeelhouders hebben een volledig Marokkaanse bedrijf opgericht, de Societe d'Investissement Aerienne, dat heeft gezorgd voor de investeringen in het de luchtvaartmaatschappij.

Het doel van de maatschappij is om het netwerk van vluchten naar Europa uit te breiden en in 2010 zeker 1,5 miljoen passagiers te vervoeren, met een vloot van tien toestellen en 400 werknemers. In december 2006 maar de Duitse touroperator TUI AG bekend dat in 2008 al haar dochterondernemingen de naamTUIfly zouden krijgen. Of dit ook gaat gebeuren met Jet4you is niet bekend aangezien TUI niet volledig eigenaar is en de maatschappij graag het Marokkaanse karakter zou willen behouden. Om de toestellen kun je niet heen, want deze zijn felgroen.

De vloot

Jet4you vliegt met de volgenden toestellen:
  • 3 Boeing 737-400
  • 2 Boeing 737-800

De bestemmingen van Jet4you

Met Jet4you kun je vliegen naar de volgende bestemmingen:

Afrika

Marokko
  • Agadir (Al Massira Airport)
  • Al Hoceima (Cherif Al Idrissi Airport)
  • Casablanca (Mohammed V International Airport)
  • Fes (Saïss Airport)
  • Marrakech (Menara International Airport)
  • Nador (Nador International Airport)
  • Oujda (Angads Airport)
  • Tangier (Ibn Batouta International Airport)
  • Tetouan (Sania Ramel Airport)
  • Rabat (Rabat-Sale Airport)

Europa

België
  • Brussel (Brussels Airport)
  • Charleroi (Brussels South Charleroi Airport)
  • Luik (Liège Airport)
Frankrijk
  • Lyon (Saint-Exupéry International Airport)
  • Marseille (Marseille Provence Airport)
  • Nantes (Nantes Atlantique Airport)
  • Parijs (Orly Airport)
  • Toulouse (Toulouse Airport)
Ierland
  • Dublin (Dublin Airport)
Italië
  • Milaan (Malpensa International Airport)
  • Bologna (Guglielmo Marconi Airport)
  • Venetië (Venice Marco Polo Airport)
Duitsland
  • Keulen (Cologne Bonn Airport)
  • Düsseldorf (Düsseldorf International Airport)
  • Frankfurt (Frankfurt International Airport)
  • München (Franz Josef Strauss International Airport)
Spanje
  • Barcelona (Barcelona Airport)
Zwitserland
  • Geneve (Geneva International Airport)

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Air Arabia goedkoopste voor vliegen naar MarokkoAir Arabia goedkoopste voor vliegen naar MarokkoGoedkoop vliegen naar Marokko kan nog. Omdat er veel concurrentie is op vliegroutes naar Marokko en er een groot aantal…
Goedkoop vliegen binnen Marokko met Royal Air Maroc ExpressGoedkoop vliegen binnen Marokko met Royal Air Maroc ExpressGoedkoop vliegen naar Marokko is tegenwoordig geen kunst meer. Het land vormt zo'n belangrijke vakantie bestemming voor…
Goedkoop vliegen naar Marokko met Air Arabia MarocGoedkoop vliegen naar Marokko met Air Arabia MarocIn Noord-Afrika wint het low cost recept ook aan populariteit. Air Arabia Maroc is zo'n nieuwe maatschappij die het op d…
Goedkoop vliegen naar Marokko vanaf Brussel Zuid CharleroiGoedkoop vliegen naar Marokko vanaf Brussel Zuid CharleroiGoedkoop vliegen kan vanaf Brussel Zuid Charleroi. Opvallend is dat er veel maatschappijen hier vandaan goedkoop vliegen…
Goedkoop vliegen naar Marokko met Royal Air Maroc (RAM)Goedkoop vliegen naar Marokko met Royal Air Maroc (RAM)Met RAM Royal Air Maroc kun je goedkoop vliegen naar Marokko. Het is een mooie vakantiebestemmingen en veel mensen gaan…

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Marokko met Jet4you"

Reactie

Caspar Vermeulen, 05-01-2009 23:03 #1
Uw informatie klopt niet helemaal.
1. ook op de luchthaven bij de stad Oujda (in het noord-oosten van Marokko wordt gevlogen.
2. ze waren goedkoop, maar daar lijkt al snel verandering in te komen t.o.v. bijv. een jaar geleden. Op een normale Nederlandse vliegtickets zoeker (even voor mezelf houden) heb ik een iets goedkopere reis gevonden, retour voor in de zomer, gewoon vanaf Brussel met Air Maroc. Het alternatief is met Jet4jou vanaf Charleroi (toch weer wat verder ) weg.
Het is niet goed te praten dat veel maatschappijen geen prijsverschillen in tickets kennen tussen volwassenen en kinderen. Sommige journalisten lijken maar wat geruchten voor waar aan te nemen. Prijzen van vliegtickets zouden dalen? Integendeel. Ze stijgen juist, althans zover ik zie aan die enkele economy-class vluchten die ik zocht. De vluchten op Marokko zijn in vergelijking tot het vliegen naar andere bestemmingen, zoals Turkije, Griekenland, Spanje, Portugal veel te duur. Waarom is verhouding zo scheef? Reactie infoteur, 06-01-2009
Hoi Caspar,
Misschien ben je in de veronderstelling dat ik een journalist ben, maar dat is niet het geval. Ik ben een particulier die informatieve artikelen samenstelt uit andere bronnen. De lijst met bestemmingen zou ouder of juist nieuwer dan jouw informatie kunnen zijn, hier zal ik even achteraan gaan.
Dat er in de titel 'goedkoop' staat heeft voornamelijk te maken met de mogelijkheid vanaf een dichtbijzijnde Belgische of Duitse luchthaven te vliegen waardoor je in de meeste gevallen stukken goedkoper uit bent dan wanneer je vanaf Schiphol vliegt. Daar komt bij dat dit sowieso een low cost maatschappij is. Nadeel daarvan is wel dat ze op vrijwel alles besparen en korting voor kinderen er dan sowieso niet inzit.
Over prijsdalingen en stijgingen is weinig te voorspellen. De brandstofprijzen gaan omlaag maar er vliegen minder mensen, iets dat zo tegen elkaar op zou kunnen wegen dat het voor de prijzen van vliegtickets niet uitmaakt.

Mvg,
Pero

Infoteur: Dessal
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop Marokko
Reacties: 1
Schrijf mee!