InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Dublin, Ierland

Goedkoop vliegen naar Dublin, Ierland

Goedkoop vliegen naar Dublin, Ierland Dublin begint voor reizigers vanuit Nederland een populaire bestemming te worden, vooral voor korte citytrips. Luchtvaartmaatschappijen springen hierop in door te stunten met hun ticketprijzen. Het is daarom niet moeilijk om goedkoop aan een retour Dublin te komen en je trip zonder al te veel vervoerskosten te beginnen. Want je geeft het toch liever uit aan shoppen in op The Square of in Grafton Street?

Vanaf waar kun je goedkoop vliegen naar Dublin?

Schiphol is niet het enige mogelijke vertrekstation wanneer je naar Dublin reist. Het is wellicht goedkoper wanneer je een ander vliegveld als vertrekplaats kiest. Voor veel mensen is een luchthaven als Eindhoven of Düsseldorf bovendien dichter bij huis dan Amsterdam. Ook kun je hier vaker goedkoper je auto laten staan dan op de grootste luchthaven van ons land. Daarnaast zou je ook nog kunnen overwegen om uit te wijken naar België. Wat het beste is hangt net af van de actuele aanbiedingen en de afstand die je moet reizen om er te komen.

De plaatsen waar vandaan low budget vluchten naar Dublin kunnen worden geboekt zijn de volgenden:
  • Amsterdam (Schiphol Airport)
  • Brussel (Brussels International Airport)
  • Charleroi (Brussels South Airport)
  • Düsseldorf (Dusseldorf Airport)
  • Eindhoven (Eindhoven Airport)
  • Keulen (Cologne Bonn Airport)
  • Maastricht (Maastricht Airport)

Let op, de bovengenoemde lijst bestaat uitsluitend bestemmingen waar vandaan lijnvluchten worden aangeboden. Dit zijn vluchten die dagelijks of meerdere malen per week op een vast tijdstip worden uitgevoerd met Dublin als eindbestemming. Daarnaast kan Dublin eventueel ook een eindbestemming zijn voor chartervluchten. Dit zijn vluchten die worden gecreëerd door touroperators in samenwerking met een luchtvaartmaatschappij om mensen die bij hen een vakantie geboekt hebben allemaal naar dezelfde bestemming te brengen. Dit is hoofdzakelijk het geval bij zon bestemmingen, maar in de vakantieperiodes of vlak voor kerst kan het ook zomaar zijn dat steden die voornamelijk worden aangedaan in het kader van een stedentrip ook per charter kan worden bereikt.

Low budget maatschappijen die vliegen op Dublin

Zijn service en comfort jouw belangrijkste eisen bij de keuze voor een luchtvaartmaatschappij, kies dan voor een vlucht met KLM of een van de andere maatschappijen die een goede reputatie hebben op dit gebied. Hou je liever meer geld uit om op de plaats van bestemming te besteden, koop dan een ticket bij een low budget maatschappij.

De aanbieders van goedkope vluchten naar Dublin zijn de volgenden:
  • Aer Lingus (vanaf Amsterdam, Brussel en Düsseldorf)
  • Flybe.com (vanaf Amsterdam)
  • Germanwings (vanaf Keulen)
  • KLM (vanaf Amsterdam)
  • Ryanair (vanaf Eindhoven, Maastricht en Charleroi)

Wie is de goedkoopste aanbieder van vluchten naar Dublin?

Ticketprijzen zijn erg aan schommelingen onderhevig. Verhoogde brandstof prijzen kunnen de ticketprijzen doen toenemen terwijl een nieuwe concurrent op de markt zomaar weer voor aanbiedingen kan zorgen. Bovendien zul je meer betalen in het hoogseizoen dan wanneer je in maart naar Ierland vliegt. Je moet echter rekenen dat wanneer je in 2012 naar Dublin wil vliegen, je meestal het goedkoopste uit bent wanneer je met Ryanair vanaf Eindhoven, Maastricht of Charleroi vliegt. De prijzen van de andere maatschappijen zijn al gauw ten minste het dubbelen van wat Ryanair vraagt. Retourtickets moeten al te krijgen zijn vanaf circa 55 euro.

Actuele aanbiedingen en tarieven zijn gemakkelijk te vinden via websites als cheaptickets.nl of lowcostairlines.nl.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Ryanair, de Ierse vliegmaatschappijRyanair, de Ierse vliegmaatschappijRyanair. Wie kent deze inmiddels zeer bekende vliegmaatschappij nog niet? Met revolutionair lage prijzen probeert het Ie…
Goedkoop vliegen naar Ierland met Aer LingusGoedkoop vliegen naar Ierland met Aer LingusVliegen is tegenwoordig niet goedkoop meer, en daarom wil je eerst wel eens wat informatie over de maatschappij waar je…
Goedkoop vliegen naar Ierland met Stobart AirGoedkoop vliegen naar Ierland met Stobart AirWie denkt aan vliegen naar Ierland denkt vast aan Aer Lingus. Maar dit is zeker niet de enige Ierse luchtvaartmaatschapp…

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Dublin, Ierland"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 03-08-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Vliegtickets vakantiesteden
Schrijf mee!