InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Tweewieler > Tips om je fiets te pimpen

Tips om je fiets te pimpen

Een fiets heeft bijna iedereen. Een leuk idee is, om door middel van decoraties, een persoonlijke stempel op je fiets te drukken. Zo wordt een fiets echt jouw 'eigen' fiets.

Fietsen

Fietsen hoort bij ons dagelijks leven. Sommigen pakken de fiets wanneer het echt niet anders kan, anderen fietsen zo veel mogelijk. Vooral bij mooi weer zien we veel fietsers op de weg. Vooral kinderen vinden het leuk om te fietsen. En wat is er nou leuker dan fietsen op een mooi versierde fiets?

Tips voor het versieren van je fiets

Er zijn vele manieren om een fiets te versieren, zowel voor kinderen als voor volwassenen. Bijkomende voordelen zijn dat de fiets direct te herkennen is en het staat ook nog eens vrolijk. Een aantal tips om je fiets mooi te versieren.

Stickers

Beplak je fiets met stickers. Er zijn speciale fietsstickers te verkrijgen, maar ook bij de supermarkt, boekenwinkels en hobbywinkels zijn vaak mooie stickers verkrijgbaar. Er zijn vele verschillende soorten stickers, in alle soorten maten en kleuren, die leuk staan op een fiets. Deze stickers kun je bijvoorbeeld op de jasbeschermers plakken, maar je kunt ook de hele fiets, wel mooi verdeeld, volplakken. Denk o.a. aan:
  • Bloemen
  • Smileys
  • Paarden
  • Vlinders
  • Stippen
  • Sterren
  • Zonnen
  • Manen
  • Vogels
  • Voetballen
  • Hartjes
  • Beertjes
  • Honden
  • Katten
  • Vissen
  • Schelpen
  • Koeienvlekken

Er zijn natuurlijk nog veel meer soorten stickers te verkrijgen.

Fietskussens

Springt er regelmatig iemand bij jou achterop de fiets? Dan is een fietskussen een leuk idee. Fietskussens kunnen makkelijk met klittenband aan de bagagedrager bevestigd worden en zijn waterdicht. Fietskussens zijn te verkrijgen in verschillende designs en en zitten heerlijk.

Spuiten

Spuit je fiets met spuitbussen in mooie kleuren. Dit kan één kleur zijn, maar ook verschillende kleurencombinatie's. Wanneer je de kleur zat bent kun je de fiets gewoon weer overspuiten.

Spaakkralen

Spaakkralen zorgen voor een vrolijk en kleurrijk effect. Je kunt zoveel spaakkralen bevestigen als je maar wilt. Spaakkralen zorgen ervoor dat iedereen je ziet én hoort. De spraakkralen zijn makkelijk aan de spaken te bevestigen door ze om de spaken te klikken.

Fietsmandbloemen

Fietsmandbloemen zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren. Erg leuk om je fietsmand te versieren en te te laten opvallen. Fietsbloemen zijn makkelijk aan de fietsmand te bevestigen.

Fietsbellen

Een bel op je fiets is heel belangrijk. Er zijn verschillende soorten fietsbellen verkrijgbaar die leuk zullen staan op jouw fiets. Verschillende vormen die o.a. beschikbaar zijn:
  • Muis
  • Voetbal
  • Neushoorn
  • Kat
  • Adelaar
  • Toeter
  • Eekhoorn
  • Koe

Er zijn ook verschillende 'gewone' fietsbellen met mooie designs te koop.

Bloemenvaas

Wat erg leuk en opvallend is, is een bloemenvaas aan je fietsstuur. Het bloemenvaasje is eenvoudig aan het stuur te bevestigen. Pluk onderweg wat mooie bloemen en zet ze in je bloemenvaas.

Stuurbloemen

Stuurbloemen zijn bloemen voor aan je fietsstuur. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren en door middel van een clip gemakkelijk aan je stuur te bevestigen.

Fietsslingers

We zien ze overal. Aan manden, sturen en voordragers. Fietsslingers zijn mooie bloemenslingers in verschillende soorten en kleuren. Fietsslingers zijn gemakkelijk aan fietsmanden te bevestigen door ze vast te nieten.

Grasmatten

Er zijn leuke grasmatten met bloemetjes beschikbaar voor op je bagagedrager of voor in je fietsmand. Deze zijn gemakkelijk te bevestigen met touwtjes of tie rip.

Gripringen

Gripringen zijn gekleurde ringen die je aan je handvatten kunt bevestigen. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren en zorgen voor meer grip op je stuur.

Zadelhoesjes

Zadelhoesjes zijn een leuke manier om je fiets te pimpen. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende designs, zijn waterdicht en makkelijk te bevestigen.

Leuke bezigheid

Het pimpen van een fiets kan voor zowel jou als je kind een leuke bezigheid zijn. Je kunt je fiets volledig aanpassen aan jouw voorkeuren.

Veel succes!
© 2014 - 2017 Lisa1987, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De sloopfiets, onderdelen voor fietsendievenFietsendieven stelen soms enkel een voorwiel. Als een andere fiets alleen aan het voorwiel is vastgemaakt kunnen ze met…
Fietsonderhoud in de winterSneeuw en ijs: je fiets heeft te lijden onder winterse weersomstandigheden. Bovendien wordt er in de winter zout gestroo…
Elektrische fiets: prijzen, opladen & onderhoudDe elektrische fiets is in opkomst. Steeds meer consumenten zien de voordelen in van de elektrische fiets als alternatie…
Besparen op kinderfietsenBesparen op kinderfietsenKinderfietsen zijn duur in aanschaf en ze fietsen er maar tijdelijk op. Binnen een paar jaar moet de fiets weer vervange…
Tips om een fiets te huren, wat kost een fiets huren nu echtTips om een fiets te huren, wat kost een fiets huren nu echtWanneer je op vakantie bent in Nederland of Belgie kan het handig zijn om een fiets te huren. Er zijn veel verschillende…
Bronnen en referenties
  • www.pimpjefiets.nl

Reageer op het artikel "Tips om je fiets te pimpen"

Infoteur: Lisa1987
Gepubliceerd: 24-05-2014
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Tweewieler
Schrijf mee!