InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Diversen > 9292, reizen met het openbaar vervoer

9292, reizen met het openbaar vervoer

Reizen met het openbaar vervoer wordt tegenwoordig steeds makkelijker en aantrekkelijker: u kunt overal komen en u vermijdt files. Met 9292 kunt u uw route van deur tot deur plannen.

9292?

9292 is een van de merken van REISinformatiegroep bv; de onafhankelijke informatiespecialist voor al het openbaar vervoer in Nederland voor bus, trein, tram, metro en veerboot.

9292 begon als telefoonnummer (06-9292) waarna het in 1997 veranderde in 0900-9292. Tegenwoordig kunt u ook via de volgende sites 9292 gratis bereiken:
  • http://www.9292.nl
  • http://www.9292ov.nl
  • http://www.ov9292.nl

9292 gebruiken

Ga naar de website: http://www.9292ov.nl. Bovenin is het menu weergeven, waarmee u naar verschillende onderdelen van de site kunt gaan. In het midden worden eventuele vertragingen weergeven. En tot slot: aan de linkerkant wordt de planner weergeven.

Bij de planner kunt u kiezen uit verschillende opties: een gewone reisplanning, een reisplanning met overstappen of het vergelijken van uw reis met de auto en met het openbaar vervoer.

Om uw reis te plannen vult u in de planner uw adres in of een treinstation waarvandaan u wilt vertrekken. Bij 'Naar' geeft u het adres op (of het treinstation) waar u heen wilt. Vervolgens geeft u bij 'Tijd' de tijd op dat u wilt vertrekken of aankomen en klikt u op geef reisadvies.

Er zal nu een nieuwe pagina worden geladen. Bovenin zult u informatie zien over waar vandaan, waar heen en de tijd van vertrek. Hier onder kunt de vertrek tijd en aankomt tijd zien. Let op: niet iedere reis heeft dezelfde reistijd, mocht u bijvoorbeeld een trein later nemen, dan kunt u alsnog eerder aankomen. Onder deze tijden bevind zich een uitgebreid overzicht van vertrek, stations, treinen, etc. Tot slot vindt u geheel onderaan de prijs voor uw reis.

Tip: wilt u ook een planning voor de terugreis? Klik dan op terugreis (bovenin).

Partners 9292

  • Arriva Nederland
  • BBA
  • Beuk Lines
  • Connexxion
  • Fast Ferry
  • GVU
  • Gemeentevervoerbedrijf Amsterdam (GVB)
  • HTM Personenvervoer NV
  • Hermes
  • Nederlandse Spoorwegen
  • Novio Vervoer
  • Publicexpress
  • Rederij Doeksen
  • Rederij TESO
  • RET
  • Stadsvervoer Nederland
  • Syntus
  • UITP
  • Veolia
  • Wagenborg passagiersdiensten
  • Waterbus BV
© 2008 - 2014 Waarten, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Trein (openbaar vervoer)Een trein is een vorm van openbaar vervoer waarbij treinstellen voort worden getrokken met behulp van elektriciteit. In…
De routeplanner, we kunnen niet meer zonder!De routeplanner, we kunnen niet meer zonder!De routeplanner, wat is het en wat doet het? Waarom kunnen we tegenwoordig niet meer zonder? Dit artikel zet een aantal…
Openbaar vervoer Parijs, metro, bus, tramOpenbaar vervoer Parijs, metro, bus, tramParijs is één van 's werelds grootste steden. Deze metropool is een geweldige toeristische trekpleister. Er is veel mooi…
Reizen met openbaar vervoerReizen met openbaar vervoerEr zijn verschillende manieren van openbaar vervoer. Dit kan wat verwarring opleveren. Vandaar dit artikel. In dit artik…
Namen vervoermiddelen Nederlands-Engels-FransNamen vervoermiddelen Nederlands-Engels-FransAls u een ander land bezoekt, zal deze lijst met de Engelse en de Franse namen van vervoermiddelen u zeker goed van pas…

Reageer op het artikel "9292, reizen met het openbaar vervoer"

Reacties

J. C. Nanne, 24-06-2013 21:05 #4
Mijn advies, de hele nieuwe site wegdonderen en de oude in ere herstellen. Veel eenvoudiger, stukken beter! Reisadvies kan niet eens de Churchilllaan in Utrecht vinden. Op de oude site regelmatig een reis daarheen geplanned, zonder problemen.

Vd Linden, 05-03-2013 10:14 #3
Goedemorgen. Kun je nog kaartjes kopen in de bus? Wil een keer met gehandicapte jongens naar het zwembad, maar weet niet of dat lukt zonder ov.
Alvast bedankt gr gon vd linden

Gré Feringa, 07-08-2012 11:53 #2
Voor de herziening was ik verknocht aan 9292OV, ik kon ermee lezen en schrijven. Nu lukt het me gewoon niet. Ik heb er niets meer aan! Ik reis op goed geluk, en ben veel tijd kwijt met wachten.

Trudi Wesselingh, 10-05-2012 11:51 #1
De herziene website van 9292OV is erg moeilijk geworden. De vorige zoekacties waren heel gemakkelijk.

Infoteur: Waarten
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Diversen
Reacties: 4
Schrijf mee!