InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Boten > Transeuropa Ferries: overtochten naar Engeland

Transeuropa Ferries: overtochten naar Engeland

Transeuropa Ferries: overtochten naar Engeland Transeuropa Ferries N.V. biedt de reiziger die graag met zijn of haar voertuig reist een overtocht van vier uur. Tussen Oostende (BL) en Ramsgate (GB) vaart de rederij vele malen per dag. Transeuropa Ferries N.V. hanteert seizoensgebonden prijzen. Men kan er van zeker zijn dat de prijzen met de dag niet stijgen. Een enkeltje met de auto kost 53.

Geschiedenis

Transeuropa Ferries N.V. is een dochterbedrijf van Transeuropa Shipping Lines. Transeuropa Shipping Lines biedt verschepingsdiensten aan in de Middellandse Zee. Het moederbedrijf startte in 1998 een vrachtdienst tussen Oostende en Ramsgate. In 2001 werd Transeuropa Ferries N.V. opgericht, een dochterbedrijf dat overtochten voor passagiers regelt. Pas in 2004 werd de vaarroute tussen België en Ramsgate opengesteld voor passagiers.

Vaarroute

Met Transeuropa Ferries N.V. kan men van België, Oostende, naar Engeland, Ramsgate. Ramsgate is een stad gelegen in Kent, Engeland. De stad is 77,3 mijl (124,4 km) verwijderd van Londen, dat is ongeveer 2 uur rijden. Vanuit Nederland, Breda, is Oostende ook rond de twee uur rijden (178 km).

De vaarroute Oostende-Ramsgate biedt naast overtochten aan passagiers ook vrachtvervoer aan. Op de route worden wel tot 20 overtochten per dag gemaakt. Merendeel dient voor vrachtvervoer, maar op 6 overtochten (drie naar Ramsgate, drie van Ramsgate) biedt Transeuropa Ferries N.V. ook overtochten aan passagiers.

Transeuropa Ferries N.V. is alleen bestemd voor passagiers die met een voertuig reizen. De overtochten zijn niet bestemd voor voetpassagiers. Daarnaast is het niet toegestaan om te reizen met een commerciële voertuig, dan wel een voertuig dat commerciële doeleinden heeft. Wilt men huisdieren meenemen, dan is Transeuropa Ferries N.V. geen optie: dieren worden namelijk niet toegelaten.

Tussen Oostende en Ramsgate regelen tot wel vier schepen de overtochten voor passagiers: Oleander, Primrose, Eurovoyager en Larkspur:

SchipLengte (m)Breedte (m)Aantal passagiersAantal auto'sMaximale snelheid (knopen)
Oleander132.522.7132612722
Primrose118.423.3125012721
Larkspur143.8520.5115512718
Eurovoyager118.423.3125012721

Aan boord kan men vermaken aan het eten (Belgisch, Italiaanse of Engelse keuken), kan men films bekijken en internetten. Wil men liever uitrusten dan kan men een cabine reserveren.

De rederij biedt drie vertrektijden vanuit Oostende:
  • 08:00 (aankomst 12:00, Engelse tijd 11:00)
  • 13:00 (aankomst 17:00, Engelse tijd 16:00)
  • 18:00 (aankomst 22:00, Engelse tijd 21:00)

Vanuit Ramsgate vertrekken de schepen om (Engelse tijd)
  • 7:00 (vertrek Nederlandse tijd 8:00, aankomst Nederlandse tijd 12:00)
  • 13:30: op zaterdag en zondag is de overtocht niet om 13:30 maar om 12:00 (vertrek Nederlandse tijd 14:30, aankomst Nederlandse tijd 18:30 op zaterdag en zondag: 13:00, aankomst 17:00)

Prijs

Transeuropa Ferries B.V. hanteert seizoensgebonden prijzen: winter (jan-mrt, nov-dec), lente (apr-jun), zomer (jul-aug) en herfst (sep-okt):

VoertuigAantal passagiersWinterprijsLenteprijs en herfstprijsZomeprijs
Motorfiets (& zijspan)3 35 42 63
Wagen (tot 6 m)9 53 64 85
Minibus/camper (tot 6 m)9 75 89 112
Extra meter 15 15 15

Dit zijn prijzen voor een enkeltje naar Ramsgate. De prijzen staan vast (maar de rederij behoudt het recht om de prijzen te wijzigen). Een opmerking waard is de volgende zin op de website van Transeuropa Ferries B.V.: 48 uur retour = zelfde prijs als een enkel ticket.

Lees verder

© 2009 - 2017 Servanda, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Norfolkline: Duinkerken - Dover (met de auto naar Engeland)Door de belasting is vliegen duurder geworden dan voorheen. Een uitstekend alternatief op vliegen is de auto. De auto bi…
Naar Londen met het vliegtuig, de ferry of de trein?De Olympische spelen komen steeds dichterbij, voor degene die nog geen reis hebben geboekt naar Londen is het verstandig…
Veerboten naar CorsicaCorsica is een eiland in de Middellandse Zee. Het eiland ligt voor de Italiaanse kust, Corsica hoort echter bij Frankrij…
Scooore League België - erelijst 1928-2017Scooore League België - erelijst 1928-2017De Ethias League is de hoogste basketbalcompetitie in België. In een gesloten competitie strijden 10 ploegen voor het ka…
Goedkoop reizen per ferry met Stena LineGoedkoop reizen per ferry met Stena LineReizen kan met het vliegtuig, maar dit is vaak niet al te goedkoop. Goedkoper kan het voor sommige bestemmingen met de b…
Bronnen en referenties
  • Website Transeuropa

Reageer op het artikel "Transeuropa Ferries: overtochten naar Engeland"

Reactie

F. Th Devries, 17-03-2013 13:19 #1
Is het mogelijk om ook een overtocht te boeken met een caravan aan de auto gekoppeld
En zo ja, wat dan de eventuele kosten zijn?

alvast bedankt
Met vriendelijke groet
Rick de Vries.

Infoteur: Servanda
Laatste update: 25-07-2011
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Boten
Special: Engeland Reizen
Reacties: 1
Schrijf mee!