InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Dag zelf racen op circuit (Zandvoort of Assen)

Dag zelf racen op circuit (Zandvoort of Assen)

Dag zelf racen op circuit (Zandvoort of Assen) Daar rijd je dan in je auto die met gemak 200 of meer kilometer per uur kan rijden… Autorijden in het Nederlandse verkeer is niet het meest spannende. Ten eerste is er sprake van een relatief lage maximumsnelheid en het is vaak erg druk op de wegen. En als je dan al eens kunt doorrijden bestaat het gevaar dat je op de bon wordt geslingerd. Het voordeel hiervan is dat er in vergelijking tot andere landen relatief weinig slachtoffers in het verkeer vallen. Maar toch moet het heerlijk zijn om een keer flink gas te kunnen geven, dat kan!

Inhoud

Racen op een circuit

Maar waar kan dit dan? Je kunt er dus voor kiezen om het op de openbare weg te proberen, maar dit veroorzaakt vooral ergernissen voor jezelf en voor je medeweggebruikers. Ook de talrijke flitsers zullen je al snel in de gaten hebben. Een uitkomst is door te gaan racen op een circuit. Voorbeelden hiervan zijn de circuit van Zandvoort en van Assen. Deze speciaal voor de racesport aangelegde stukken asfalt zijn gegarandeerd vrij van flitsers, fietsers, zebrapaden, enzovoorts! Je voelt je al snel een coureur; voor velen een droom die uitkomt.

Racen op circuit Zandvoort

Wellicht het meest bekende circuit van Nederland is het Circuit Park Zandvoort. Het circuit is gelegen in de duinen bij Zandvoort (Noord - Holland). Vroeger werd het circuit ook aangedaan door de Formule 1, tegenwoordig alleen nog maar door diverse andere raceklasses. Zelf racen op het circuit van Zandvoort is mogelijk door deel te nemen aan één van de verschillende arrangementen. Afhankelijk van het type arrangement kan je bijvoorbeeld zelf rijden in een racewagen (of meerdere racewagens), meerijden met een coureur, met uw eigen auto op het circuit rijden, slalomrijden of meedoen aan een slipproef.

Racen op circuit Assen

Het circuit van Assen, gelegen in de provincie Drenthe, is vooral bekend van de jaarlijkse TT Assen. De TT assen is een motorrace die behoort tot de zogenaamde Grand Prix races. Maar het circuit van Assen is ook prima geschikt voor raceauto’s. Tijdens een dagje racen op het circuit word je begeleid door instructeurs en professionele racers. Je mag rijden in verschillende auto’s en leert onder andere hoe te rijden op het circuit, te slippen en je kan meedoen aan een slalomwedstrijd.

Leuk om cadeau te doen

Wanneer je twijfelt wat je je man, vriend, vader of buurman cadeau wilt doen: een dagje racen op een circuit valt gegarandeerd in de smaak. Vaak is het ook toegestaan dat je als toeschouwer erbij kan zijn, dus je hebt er zelf ook wat aan.

Het kan vaak voordeliger!

Een dagje racen op een circuit is vaak niet het meest goedkope cadeau om aan iemand te geven. Toch zijn er manieren om wat op de kosten te besparen. Diverse websites bieden soms arrangementen aan met korting. Een bekend voorbeeld hiervan zijn websites waar "uitjes" of "dagjes weg" worden geveild. Ook adverteren diverse racewebsites met aanbiedingen. Door deze websites goed in de gaten te houden is het mogelijk om wat voordeliger een dagje te racen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Dag zelf racen op circuit (Zandvoort of Assen)"

Reactie

Wolfje02 (infoteur), 04-07-2012 09:29 #1
Ik heb een paar jaar geleden een dagje racen cadeau gedaan aan iemand, het was een geslaagde dag. Kort daarna overleed er iemand tijdens zo'n dag, er brak meen ik brand uit in de wagen en de persoon kon er niet meer op tijd uitkomen. Ik zou het nu niet meer cadeau geven.

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 06-11-2014
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Special: Uitgaan
Reacties: 1
Schrijf mee!