InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Nissan Evalia (7 zitplaatsen)

Nissan Evalia (7 zitplaatsen)

Vanaf 2009 heeft Nissan de succesvolle mini-van: de Nissan NV200 op de markt. Daar is ook een variant voor personenvervoer van gemaakt: de Nissan NV200 Evalia of gewoonweg Nissan Evalia. Deze mini-van biedt plaats tot 7 personen en is een aardig alternatief voor het grotere gezin ten opzichte van de MPV’s op de markt.

Nissan Evalia

De Evalia is de variant op de Nissan NV200. Deze kleine bestelbus moest binnen het gamma van Nissan de kleine bestelwagen Kubistar en de mini van Serena (Vanette) in één keer vervangen. Nissan is daar goed in geslaagd: de NV200 is een succesvol voertuig.

Zo succesvol dat de NV200 zelfs de wedstrijd New York’s Taxi of Tomorrow in 2011 heeft gewonnen. De Nissan NV200 nam het in deze wedstrijd ondermeer op tegen de Ford Transit Connect. De prijs die aan de wedstrijd verbonden is, bestaat uit een 10-jarig contract met de stad New York om in totaal 13.000 gele taxi’s te leveren. Daar zullen uiteindelijk ook elektrisch aangedreven Nissan NV200’s bij zijn.

Ruimte in de Nissan Evalia

De Nissan Evalia is er in een 5 persoons en 7 persoons versie. Daarmee is de Evalia een serieuze kandidaat in het aanbod van auto’s met 7 zitplaatsen. De ruimte in de Evalia is groot, met een lengte van de auto van 4.40 meter. Zelfs met alle 7 zitplaatsen aanwezig, is er nog altijd ruim 500 liter aan bagageruimte beschikbaar. Dit kan door middel van het opofferen van zitplaatsen oplopen tot wel 2.900 liter.

Uitrusting

Nissan heeft de Evalia beschikbaar in twee standaard uitrustingsniveau. De eerste heeft de naam Visia en biedt ondermeer: uitgebreide audio, 14”stalen velgen, bumpers, spiegels en handgrepen in carrosseriekleur, privacyglas achter, stuurbekrachtiging, elektrisch bedienbare spiegels en ramen vóór, centrale deurvergrendeling met afstandbediening, veel bergruimte, ISOFIX bevestiging op tweede zitrij, ABS, EBD en EBA, en airbags vóór.

Ben je nog niet tevreden, dan is wellicht de uitrusting Acenta meer iets voor jou. Dit betreft de uitrusting Visia met extra’s als: Intelligent key (openen en starten zonder sleutel), achteruitrijdcamera, airconditioning, regen- en lichtsensoren (Visia+) en cruisecontrol

Motoren

Je kunt de Evalia krijgen met een 100 pk sterke 1.6 liter benzinemotor. De transmissie is handgeschakeld (5 versnellingen). De dieselmotor is een 1.5 liter dCi en is verkrijgbaar in 90 pk en 110 pk. Afhankelijk van de keuze van uitrusting kun je zelf bepalen welke motor je prefereert. Alle motoren hebben een te hoge CO2 emissie om voor belastingvoordelen (in huidige belastingstelsel) in aanmerking te komen.

Prijzen

De Nissan Evalia is er al vanaf net geen € 21.000,- Dit is de 1.6 liter benzinevariant in de uitrusting Visia en met 5 zitplaatsen. De duurste standaard variant (Acenta met 110 pk dieselmotor en 7 zitplaatsen) begint bij € 27.460,-. Met accessoires en extra opties en mogelijkheden die jij verkiest kan de prijs nog oplopen. Alle andere modellen liggen tussen genoemde

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Nissan Qashqai+2 (7 zitplaatsen)Nissan Qashqai+2 (7 zitplaatsen)In 2007 komt Nissan met een nieuw model auto op de markt: de cross-over. Men introduceerde de Qashqai een jaar eerder op…
Ford Grand Tourneo Connect (2014) (7 zitplaatsen)Op de Autosalon van Genève in maart 2013 laat Ford haar nieuwe range Ford Tourneo modellen zien. De Ford Tourneo Courier…
Infiniti JX35 (7 zitplaatsen)Infiniti JX35 (7 zitplaatsen)Infiniti is een Japans automerk, dochter van het eveneens Japanse Nissan. Infiniti heeft in 2011 haar nieuwe Infinity JX…
Zuinige auto's: Fiat, Smart, Toyota, Citroën, NissanZuinige auto's: Fiat, Smart, Toyota, Citroën, NissanDe auto's worden steeds zuiniger. In 2011 heeft de ANWB de volgende lijst van auto's (kleine modellen met een bezinemoto…
Bronnen en referenties
  • Autoweek.nl
  • Nissan.nl

Reageer op het artikel "Nissan Evalia (7 zitplaatsen)"

Reactie

Richard, 29-06-2013 23:14 #1
Wij hebben deze Nissan nu 6 maanden. Wat een perfecte auto. Voldoende ruimte voor ons zevenen. Hiervoor hadden we een peugeot 307 SW (7 zitter) en daar voor de Nissan Serena (die ons ook heel goed beviel).
Onze huidige nissan rijdt zeer rustig, verbruikt ongeveer 1 op 12,5 gemiddeld. Zit zeer goed en rijdt comfortabel. Minpuntjes: dashboard wat kaal, cruisecontrol ontbreekt. We hebben er een trekhaak onder laten zetten voor de vouwwagen. Ideaal.
Ook de service van nissan is goed. Maar ja, als je peugeot hebt gereden dan is alles goed. Hoe dan ook, keurige service, direct actie en meedenkend.
We willen er rond de 200.000 km mee gaan rijden. Ben benieuwd

Infoteur: Solnah
Gepubliceerd: 06-06-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Reacties: 1
Schrijf mee!