InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Chevrolet Captiva (2011) (7 zitplaatsen)

Chevrolet Captiva (2011) (7 zitplaatsen)

Chevrolet heeft een stoere en comfortabele SUV op de markt waarin het mogelijk is om met 7 personen te reizen. De Chevrolet Captiva is een praktische auto, met veel ruimte die voor vele doeleinden ingezet kan worden. Zowel voor het gezin als de zakelijke rijder is de Captiva een interessante optie. Hij is standaard al zeer compleet en luxueus aangekleed. Je betaalt dan ook iets meer dan een gemiddelde (midi)MPV, maar krijgt daar ook véél auto voor.

Chevrolet Captiva

Vanaf 2006 is de Chevrolet Captiva op de markt beschikbaar. De SUV heeft een zuster in de Opel Antara: zij delen veel van hun genen met elkaar. De Chevrolet Captiva is ontwikkeld door en wordt gebouwd door Daewoo GM, zeg maar de Zuid-Koreaanse tak van General Motors. Dat er meer Opel genen in de Captiva zitten blijkt uit het feit dat het onderstel van de Chevrolet Captiva is gebruikt voor de Opel Signum en de Opel Vectra. Hiervoor is het wel iets verlengd.

De Chevrolet Captiva beschikt over voldoende ruimte. Als aangegeven bestaat de mogelijkheid om 7 zitplaatsen in de auto te creëren. Er kan door middel van het opklappen van twee stoelen in de laadvloer achterin, een derde zitrij worden gecreëerd. Als je alle zetels in gebruik hebt, dan is er nog een zeer beperkte ruimte voor bagage over (85 liter). Heb je de derde zitrij niet nodig, dan heb je een laadruimte van ruim 460 liter. Klap je dan ook de tweede zitrij weg, dan heb je een grote laadruimte van 930 liter over. De Chevrolet Captiva is in 2011 onder handen genomen. Men heeft een aantal uiterlijke kenmerken gewijzigd, zoals een nieuwe neus. Tevens zijn de motoren, de ophanging en versnellingsbak aangepakt.

Uitrustingniveaus

Chevrolet heeft een tweetal uitrustingniveaus beschikbaar voor de Captiva: LT en LTZ. De LT is de basisuitvoering op 17” lichtmetalen velgen. De uitrusting is al zeer compleet. Ook systemen als ABS, remassistentie, elektronische stabiliteitsassistentie en airbags zijn standaard aanwezig. Evenals uitgebreide radio en navigatie.

De LTZ versie gooit met name veel luxe en comfort in de strijd: 19” lichtmetalen velgen, lederen bekleding, stoelverwarming vóór, privacyglas en chromen versieringen op en om de auto.

Motoren

De Chevrolet Captiva heeft de volgende motoren ter beschikking. Wist je overigens dat de Captiva de eerste personenauto van Chevrolet is waar een dieselmotor in is geplaatst?

LT variant

  • 2.4 liter DOHC benzinemotor, 167 pk, 6 versnellingen handgeschakeld

LTZ variant

  • 2.2 liter dieselmotor, 184 pk, 6 versnellingen handgeschakeld, vierwiel aangedreven (4WD)
  • 2.2 liter dieselmotor, 184 pk, 6 traps automaat, vierwiel aangedreven (4WD)
  • 3.0 liter DOHC V6 benzinemotor, 258 pk, 6 traps automaat, vierwiel aangedreven (4WD)

Concurrentie

De Chevrolet Captiva kan vanwege het feit dat hij 7 zitplaatsen heeft, de concurrentiestrijd aangaan met alle auto’s met 7 zitplaatsen. Omdat het een SUV betreft, en hiermee een specifieke doelgroep aanspreekt, zal de Captiva ook concurreren met bijvoorbeeld de Suzuki Grand Vitara, Opel Antara, Toyota RAV4, Kia Sportage of Hyundai Sant Fe.

Prijzen

De Chevrolet Captiva is verkrijgbaar in een overzichtelijk aantal uitvoeringen. Daarom is het mogelijk de prijzen weer te geven van alle beschikbare Captiva’s:

  • LT (met 2.4 liter benzinemotor) : vanaf € 38.995,-
  • LTZ (met 2.2 liter dieselmotor, 4WD): vanaf 48.195,-
  • LTZ (met 2.2 liter dieselmotor en automaat, 4WD): vanaf 51.695,-
  • LTZ (met 3.0 liter V6 benzinemotor en automaat, 4WD): vanaf 52.195,-

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De historie van ChevroletDe historie van ChevroletNa de Tweede Wereldoorlog en met name na de jaren ‘60 kon Chevrolet haar modellen in Europa maar moeilijk aan de man kri…
SsangYong Rexton (7 zitplaatsen)SsangYong Rexton (7 zitplaatsen)De Zuid-Koreaanse autofabrikant SsangYong introduceert in 2001 een midsize SUV: de SsangYong Rexton. De auto is een seri…
Kleine zuinige auto’s op LPGKleine auto's op LPG zijn zuinig en milieuvriendelijk. Kleine auto's op LPG zorgen voor goedkoper rijden. Maar kleine au…
De beste of degelijkste auto's - Publicatie TÜV 2014De beste of degelijkste auto's - Publicatie TÜV 2014Betrouwbare tweede-hands auto's volgens het Duitse TÜV - publicatie 2014. Met ongeveer 8 miljoen registraties van autoke…
Mitsubishi Outlander (7 zitplaatsen)Mitsubishi Outlander (7 zitplaatsen)De Mitsubishi Outlander is een compacte SUV van het Japanse automerk Mitsubishi. De Outlander is in eerste instantie op…
Bronnen en referenties
  • Chevrolet.nl
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Chevrolet Captiva (2011) (7 zitplaatsen)"

Infoteur: Solnah
Laatste update: 15-05-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!