InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Volkswagen Caddy Combi Maxi (7 zitplaatsen)

Volkswagen Caddy Combi Maxi (7 zitplaatsen)

De Volkswagen Caddy Combi is een ruime personenwagen. Het is een variant gebaseerd op de bestelwagen Volkswagen Caddy. De Caddy Combi biedt plaatst tot maar liefst zeven volwassenen personen. De ruimte in de auto is flexibel in te delen, waardoor je altijd kunt zoeken naar de ideale balans tussen vervoer van bagage en personen. Ruimte zat immers. En heb je toch niet genoeg ruimte, dan is er ook een verlengde variant: de Volkswagen Caddy Combi Maxi.

Volkswagen Caddy Combi

De Volkswagen Caddy is al op de markt sinds 1983. Men heeft een open en gesloten variant voor vervoer van kleine goederen gemaakt op basis van de toenmalige Volkswagen Golf (I). In 1992 is deze van de markt verdwenen, om pas in 1995 te worden opgevolgd door de tweede generatie Caddy. Deze was gebaseerd op de Volkswagen Polo. Hij deelde de genen met de Seat Inca. In 2004 werd de derde generatie Caddy geïntroduceerd. Deze was gebouwd op de Volkswagen Touran (met aandrijving van de Volkswagen Golf). Het was dan ook vanaf deze generatie dat er ruimte was om ook een variant voor personenvervoer uit te brengen.

In 2010 is er de vierde generatie van de Volkswagen Caddy. Ook deze generatie biedt mogelijkheden voor personenvervoer in de vorm van de Volkswagen Caddy Combi. De Caddy Combi is gebaseerd op de Volkswagen Touran en mag zeker een grote, ruime auto genoemd worden met een lengte van 4,40 meter. De Caddy Combi biedt standaard plaats aan 5 personen. Er is dan nog voldoende bagageruimte. Klap je de stoelen op de achterbank neer, dan creëer je een zee aan ruimte, die toegankelijk is via de grote achterklep en de schuifdeur of –deuren (afhankelijk van de versie).

Wil je nog meer ruimte dan is er ook een lange versie: de Volkswagen Caddy Combi Maxi. Deze is maar liefst 44 centimeter langer. Dat betekent nog meer ruimte binnenin. En tevens de mogelijkheid om niet 5 maar zelfs 7 personen te vervoeren. En daarmee heeft Volkswagen nog een model in het assortiment dat een plek inneemt in het aanbod van auto’s met 7 zitplaatsen.

Wist je dat er ook altijd een pick-up variant werd gemaakt van de Volkswagen Caddy? Vanaf de vierde generatie doet men dat niet meer, en biedt men een alternatief: de Volkswagen Amarok. Dit is een stoere pick-up die vanuit Volkswagen bedrijfswagens wordt aangeboden.

Uitrustingniveaus

Volkswagen heeft de Volkswagen Caddy Combi drie standaard uitrustingniveaus meegegeven. De Caddy Combi Maxi is beschikbaar in twee standaard uitrusting:
  • Easyline
  • Trendline
  • Comfortline
  • Maxi Trendline
  • Maxi Comfortline

De instap uitvoering Easyline biedt airbags, ABS, Aandrijfslipregeling (ASR), Motorslipregeling (MSR, schuifdeur aan de rechterzijde, veel opbergvakken, stuurbekrachtiging, Isofix voorbereiding voor kinderzitjes en elektronische wegrijdblokkering. De Easyline is alleen verkrijgbaar met een 1.2 liter TSI benzinemotor. De Trendline biedt extra zaken als elektrisch bedienbare ramen vóór, elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels, centrale deurvergrendeling met afstandbediening en radiovoorbereiding. De Comfortline is het meest compleet. Deze uitvoering biedt onder meer ook een schuifdeur aan de linkerzijde, halfautomatische airconditioning en een complete audioinstallatie. Standaard staat de Volkswagen Caddy Combi Easyline of Trendline op 15” stalen velgen. Deze zijn tegen meerprijs ter vervangen door lichtmetalen velgen van 15” of 16”. De Comfortline begint op 16” stalen velgen en deze kunnen tegen meerprijs worden vervangen door 16” of 17” stalen velgen.

De langere uitvoering is alleen beschikbaar in de Trendline en Comfortline uitvoering. Standaard staat de Volkswagen Caddy Combi Maxi op 16” stalen velgen. Deze zijn tegen meerprijs te vervangen door 16” of 17” lichtmetalen velgen.

Motoren

Volkswagen heeft een ruim aanbod in motoren voor de Caddy Combi en Caddy Combi Maxi. Al gelang de keuze van uitrusting van jouw Caddy Combi, varieert het aanbod motoren. Het aanbod in benzinemotoren is beperkt, omdat de auto redelijkerwijs optimaal presteert met een zuinige en krachtige dieselmotor van Volkswagen.

  • 1.2 TSI benzinemotor, 85 pk, 5 versnellingen handgeschakeld
  • 1.6 TDI Bluemotion dieselmotor, 75 pk, 5 versnellingen handgeschakeld
  • 1.6 TDI dieselmotor, 102 pk, 7-DSG versnellingsbak
  • 1.9 TDI dieselmotor, 110 pk, 4-motion, 6 versnellingen handgeschakeld
  • 2.0 TDI dieselmotor, 140 pk, 6 versnellingen handgeschakeld

Concurrenten

De Volkswagen Caddy Combi kan prima tegenwicht bieden aan alle MPV’s en midi-MPV’s op de markt. Het is een prima auto, biedt comfort en is vooral praktisch door de hoge zit, toegankelijkheid en flexibiliteit qua inrichting van de ruimte. Er zijn meerdere merken en modellen op de markt die hetzelfde concept hanteren als de Caddy Combi. Daarmee wordt bedoeld dat men een auto uitbrengt die zowel als bestelwagen en als personenauto verkrijgbaar is. En tegenwoordig zoveel ruimte biedt dat men tot wel 7 personen kan vervoeren. Enkele voorbeelden hiervan zijn de Fiat Doblo Family, Opel Combo Tour, Citroen Berlingo Multispace en de Peugeot Partner Tepee.

Prijzen

De Volkswagen Caddy Combi is in de Easyline uitvoering verkrijgbaar vanaf € 19.290,-. Je hebt dan de beschikking over de basismotor: een 1.2 liter TSI benzinemotor met 85 pk. De meest complete uitvoering (Comfortline) begint bij een prijs van € 26.135,-.
De langere Volkswagen Caddy Combi Maxi begint bij een prijs van € 25.335,-. Dit is de Trendline uitvoering, daar de langere Caddy niet verkrijgbaar is in een Easyline. De basismotor voor de Caddy Combi Maxi is een 1.2 TSI benzinemotor met 105 pk.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Mercedes-Benz Citan (2012)Op de BedrijfsautoRAI 2012 laat de Duitse autofabrikant Mercedes-Benz een nieuw model zien: de Mercedes-Benz Citan. De C…
Volkswagen Touran (7 zitplaatsen)Vanaf 2003 heeft de Duitse autofabrikant Volkswagen de Volkswagen Touran beschikbaar. De Touran is een midi-MPV en biedt…
Volkswagen (VW): officiële dealers en garagesVolkswagen (VW): officiële dealers en garagesVolkswagen (VW) is één van de grootste automerken ter wereld met enkele zeer beroemde modellen. In Nederland zijn er bij…
Volkswagen Transporter Multivan (7 zitplaatsen)De Volkswagen Multivan is de variant van de Volkswagen Transporter helemaal ingericht op comfortabel personenvervoer. De…
Volkswagen Sharan (7 zitplaatsen)De Volkswagen Sharan rijdt sinds 1995 op de Nederlandse wegen. De full-size MPV van de Duitse autofabrikant is gezamenli…
Bronnen en referenties
  • Volkswagen.nl
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Volkswagen Caddy Combi Maxi (7 zitplaatsen)"

Infoteur: Solnah
Gepubliceerd: 11-05-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!