InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Peugeot Partner Tepee (7 zitplaatsen)

Peugeot Partner Tepee (7 zitplaatsen)

Het Franse automerk Peugeot biedt veel modellen aan waarin je kunt plaatsnemen met 7 personen, waaronder de Peugeot Partner Tepee. De Peugeot Partner heeft als bestelwagen zijn waarde al bewezen. Voor het personenvervoer biedt de Partner Tepee heel veel ruimte voor een betaalbare prijs. Een ideale gezinsauto voor hen die van een praktische auto houden met zeer veel mogelijkheden.

Peugeot Partner

De Peugeot Partner zag in 1997 het levenslicht. De auto is in samenwerking met Citroen ontwikkeld, zoals deze Franse automerken meer samenwerken op gebied van ontwikkeling en productie van auto’s. Citroen heeft dezelfde auto op de markt gebracht onder de naam Citroen Berlingo.

De Partner is op de markt gekomen als kleine bestelwagen voor bedrijven, en als personenauto. In de laatste variant moest het publiek wennen aan de vorm van de auto zoals het hoge dak en de schuifdeuren. Als snel viel de auto in de smaak bij de consument die zocht naar een praktische, betaalbare auto met zeeën van ruimte en vele toepassingen. Hetzelfde verhaal gaat op voor de Berlingo overigens. Beide modellen zijn nog altijd zo succesvol, dat zij inmiddels beiden een vaste plek hebben in het gamma van de beide merken. De auto’s zijn verfijnd, hebben een nieuw uiterlijk en meer comfort gekregen. Ze worden nu hoger in het segment geplaatst omdat er bij beide merken een kleinere variant beschikbaar is. Bij Peugeot is dat de Peugeot Bipper Tepee. Bij Citroen is dat de Citroen Nemo.

Peugeot Partner Tepee

De Peugeot Partner Tepee is een echte MPV: het is een ruime auto die zowel geschikt is voor personenvervoer als voor het vervoeren van goederen. De auto kan optioneel tot 7 personen vervoeren is daarmee nóg een auto uit het assortiment van Peugeot in de lijst van auto’s met 7 zitplaatsen. Zo is er namelijk ook de Peugeot 307 SW, de Peugeot 4007, de Peugeot 5008 en de Peugeot 807.

De consumenten die kiezen voor een auto als de Partner Tepee zoeken vaak een auto die vooral praktisch is: veel laadruimte, mogelijkheid tot vervoeren van meerdere personen heeft, comfortabel zonder te overdrijven, en redelijk betaalbaar. De looks van de auto zijn minder belangrijk, althans daar gaat men geen duizenden euro’s extra voor betalen. Peugeot heeft met de Partner Tepee een perfect auto voor deze doelgroep. En zelfs de looks van de Partner Tepee zijn prima in orde!

Wil je een voorwerp vervoeren, waar je veel ruimte in de auto voor nodig hebt, dan kun je de stoelen van de Partner Tepee er afzonderlijk uithalen. De laadruimte met de extra 2 stoelen op de derde zitrij is beperkt. Laat je deze stoelen achterwege dan blijft er 675 liter laadruimte onder de hoedenplank over. Laad je de auto vol tot aan het dak, dan past er het dubbele in. Haal je ook de stoelen op de tweede zitrij eruit, dan heb je maar liefst 3.000 liter bagageruimte. De auto is makkelijk toegankelijk vanwege de enorme laadklep achter. De schuifdeuren aan beide zijden maken de instap of het inladen juist weer zeer makkelijk. Over het opbergen van spullen in de Partner Tepee hoef jij je geen zorgen te maken. De auto zit vol met handige opbergruimtes. Er lijkt geen centimeter onbenut gelaten.

Uitrusting

Standaard is de Peugeot Partner Tepee aangekleed met veel basisfunctionaliteiten en –accessiores. Zo heb je standaard ondermeer al ABS, airbags vóór, automatische deurvergrendeling en elektronische startonderbreking. Standaard staat de Partner Tepee op 15” stalen velgen. Je kunt de uitrusting van je Tepee zelf uitbreiden. Zo kun je zelfs kiezen voor een (gedeeltelijk) glazen dak.

Peugeot heeft 3 uitrustingsniveaus als uitgangspunt beschikbaar:
  • Access
  • Active (5- en 7-persoons)
  • Family

Motoren

Peugeot heeft de Partner Tepee uitgerust met een kleine variatie in benzine- en dieselmotoren. Afhankelijk van de uitvoering die jij kiest heb je keuze uit de volgende motoren.
Access:
  • 1.6 liter VTi benzinemotor, 98 pk
  • 1.6 liter HDiF dieselmotor, 75 pk
Active (5- en 7-persoons):
  • 1.6 liter VTi benzinemotor, 120 pk
  • 1.6 liter HDiF dieselmotor, 92 pk (optioneel met automatische transmissie)
Family:
  • 1.6 liter VTi benzinemotor, 120 pk

Concurrenten

De Peugeot Partner Tepee heeft als voornaamste concurrenten de soortgelijk modellen bij andere merken. Denk aan de Citroen Berlingo, Renault Kangoo, Opel Combo, Volkswagen Caddy of Fiat Doblo. Maar de Peugeot Partner Tepee kan het veel punten prima opnemen tegen andere (midi)-MPV's zoals de Opel Zafira Tourer of Mazda 5. Al moet gezegd worden dat deze wagens hoger gepositioneerd zijn in het segment en een andere doelgroep dienen. Bijvoorbeeld de zakelijke rijder, die een representatieve auto nodig heeft, veel kilometers rijdt en dus meer eisen aan comfort stelt, maar voor de vrije tijd ook ruimte en zitplaatsen nodig heeft voor het gezin.

Prijzen

De Peugeot Partner Tepee is al verkrijgbaar vanaf € 19.995,-. Je hebt dan de Access uitvoering met een 1.6 liter benzinemotor. Afhankelijk van jouw wensen loopt de prijs op tot bijna € 27.000,- voor de Active uitvoering met 1.6 liter dieselmotor en automatische transmissie. Je kunt daarbovenop de Partner Tepee nog aankleden met extra accessoires. De Peugeot Partner Tepee valt in alle uitvoeringen in de 25% bijtelling.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Peugeot 4007 (SUV met 7 zitplaatsen)De Peugeot 4007 is een SUV van het Franse automerk. De 4007 kon plaats bieden aan maar liefst 7 personen. Het is de eers…
Peugeot 807 (7 zitplaatsen)Ben je op zoek naar een comfortabele auto voor het vervoeren van jouw gezin, dan is de Peugeot 807 een fraaie optie. Dez…
Peugeot 5008 (7 zitplaatsen)De Peugeot 5008 is een ruime gezinsauto waar je (optioneel) met 7 personen comfortabel in kunt rijden. De 5008 heeft all…
Opel Combo Tour (2012) (7 zitplaatsen)De nieuwe Opel Combo komt wederom op de markt als bestelwagen voor het vervoer van goederen én als personenwagen. In bei…
Citroen C8 (8 zitplaatsen)Citroen C8 (8 zitplaatsen)Vanaf 2002 heeft het Franse automerk Citroen de C8 in haar assortiment. Het is een full-size MPV en een directe ‘zus’ va…
Bronnen en referenties
  • www.peugeot.nl
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Peugeot Partner Tepee (7 zitplaatsen)"

Infoteur: Solnah
Laatste update: 18-05-2012
Gepubliceerd: 04-05-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!