InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Toyota Verso (met 7 zitplaatsen)

Toyota Verso (met 7 zitplaatsen)

Toyota Verso (met 7 zitplaatsen) Het Japanse automerk Toyota heeft met de Toyota Verso een aantrekkelijke gezinsauto in haar assortiment. De Toyota Verso is leverbaar in een 5- en 7-persoons uitvoering. Toyota biedt met de Verso een auto waar ruimte, comfort, techniek samen komen. Standaard is de auto al zeer compleet, en hij kan worden aangekleed met veel extra's.

Toyota Verso

Bron: Toyota Verso / Wikimedia CommonsBron: Toyota Verso / Wikimedia Commons
Toyota heeft al jarenlang een gezinsauto in haar assortiment welke plaats biedt aan 7 personen. Het model en de naam is inmiddels wel aangepast maar nog altijd weet het Japanse automerk een plek te veroveren in het aanbod van auto’s met 7 zitplaatsen.

Heel vroeger had Toyota de Picnic, welke in 2001 werd vervangen. Toyota had het streven om in elk segment (B,C en D) waar men met een model in uit kwam, óók een MPV variant uit te brengen. De bestaande modellen kregen een hogere zit, een hoger dak en boden daarmee meer ruimte. Zo kwam er een Yaris Verso, een Corolla Verso en een Avensis Verso. Alleen de Toyota Avensis Verso bood een derde zitrij en plaats aan maximaal 7 personen. In 2006 is men gestopt met de productie van de Verso varianten van bestaande modellen, dus ook met de Avensis Verso. Men ging de Corolla Verso leveren in een 7-persoons uitvoering, en omdat dit nog de enige Verso variant was, werd het een opzichzelfstaand model: de Toyota Verso.

De Toyota Verso is verkrijgbaar in een 5- en 7-persoons uitvoering. Door het neerklappen van alle aanwezige stoelen, maak je van de auto voor personenvervoer in een handomdraai een ruime auto voor vervoer van goederen. Alle Verso’s zijn momenteel standaard voorzien van Toyota Optimal Drive. Hiermee weet men met minder brandstof en CO2 uitstoot auto te rijden, wat bijdraagt aan een beter milieu. De Verso behaalt 5 sterren bij de vernieuwde Euro NCAP veiligheidstest.

De Toyota Verso neemt het in de markt op tegen ondermeer de Opel Zafira, de Mazda 5, de Peugeot 5008, de Renault Scenic of de Citroen C4 Picasso.

Uitrusting

Toyota heeft de Verso beschikbaar in een 5- of 7-persoons uitvoering. Dat is de eerste keuze die je moet maken. Daarnaast heeft men vier verschillende standaard uitrustingsniveaus. Deze standaard uitrustingen heeft men de namen: Comfort, Aspiration, Business, Dynamic Business gegeven.

Het instapniveau is de Verso Comfort. Deze uitvoering bevat onder andere 16”stalen velgen, bumpers en spiegels in de carosseriekleur, vewarmde buitenspiegels, LED remlichten, Easy Flat 7 systeem, audiouitrusting met 4 speakers, bediening van veel functies vanaf het stuurwiel, airconditioning, 7 airbags, ABS, Brake Assistance, EBD, TRC en VSC+. Dat is voor een instapmodel al zeer compleet.

De Verso Aspiration biedt onder andere meer: 16” lichtmetalen velgen, mistlampen voor, climate control, cruise control, handsfree telefoonset, meer uitgebreide audio en veel vernuftige extra opbergruimtes.

Wil je nog meer, dan biedt de Verso Business jou onder meer een glazen panoramadak, 17” lichtmetalen velgen en een navigatiesysteem. Het summum tref je bij de Verso Dynamic Business: regensensor, automatisch inschakelende dimlichten, parkeersensoren, stoelverwarming, halflederen bekleding en een meer uitgebreid navigatiesysteem. Dan heb je een heel complete auto. Ben je nog niet tevreden dan zijn er veel losse accessoires verkrijgbaar waarmee je de auto kunt aankleden.

Motoren

Toyota heeft een aantrekkelijk aanbod in motoren beschikbaar voor de Verso. Afhankelijk van het uitrustingsniveau kun jij jouw Verso uitrusten met één van onderstaande krachtbronnen.

  • 1.6 liter VVT-i Valvematic benzinemotor (132 pk), 6 versnellingen handgeschakeld
  • 1.6 liter VVT-i Valvematic benzinemotor (147 pk), 6 versnellingen handgeschakeld (Multidrive CVT automaat optioneel)
  • 2.0 liter D-4D-F dieselmotor (126 pk), 6 versnellingen handgeschakeld
  • 2.2 liter D-CAT A/T dieselmotor (150 pk), 6 traps automatische transmissie
  • 2.2 liter D-CAT dieselmotor (177 pk), 6 versnellingen handgeschakeld

Prijzen

De Toyota Verso Comfort is al verkrijgbaar vanaf € 23.755,- voor de 1.6 liter VVT-i beznitermotor oplopend tot € 28.870,- voor de 2.0 liter D-4D-F dieselmotor.

De meest aangeklede standaard uitvoering (Dynamic Business) begint bij € 30.590,- voor de 1.8 liter VVT-i benzinemotor, oplopend tot € 44.240,- voor de 2.2 liter D-CAT dieselmotor met automaat. Andere prijzen liggen hiertussen in. Meer informatie over prijzen vind je op de website van Toyota (www.toyota.nl) of bij de dealer.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Ervaringen met de Toyota Auris Full HybridErvaringen met de Toyota Auris Full HybridDe Toyota Auris is door de ANWB genomineerd voor de 'Gezinsauto van 2011'. De eerste auto met een hybride aandrijving. I…
Toyota Prius Wagon: eerste Full Hybrid MPV (7 zitplaatsen)Het succes van de Toyota Prius krijgt een vervolg. De Prius die inmiddels al meermaals een update qua techniek en uiterl…
Minst degelijke Meest degelijke auto's 2013Minst degelijke Meest degelijke auto's 2013Auto's met de minste mankementen en auto's met de meeste mankementen naar bouwjaar. Met meer dan 3 miljoen registraties…
Toyota Prius, de Zuinige hybride auto van ToyotaKracht en precisie, visie en innovatie, verantwoordelijkheid en prestatie. Dit flitsende, in 2006 gelanceerde model van…
Top 10 meest verkochte en zuinigste auto'sTop 10 meest verkochte en zuinigste auto'sWe kunnen tegenwoordig niet meer zonder onze auto. De autohandel blijft daardoor een lucratieve handel. Maar wat zijn no…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Toyota Verso (met 7 zitplaatsen)"

Infoteur: Solnah
Laatste update: 21-05-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!