InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Renault Grand Kangoo (2012) (7 zitplaatsen)

Renault Grand Kangoo (2012) (7 zitplaatsen)

Renault Grand Kangoo (2012) (7 zitplaatsen) De Renault Kangoo is al jarenlang een bekend gezicht in de Renault familie. Zowel als personenwagen, en ook als bestelauto. Vanaf juni 2012 is ook de Renault Grand Kangoo verkrijgbaar bij de dealer. Deze uitrekte Kangoo is verkrijgbaar in een 5- en 7-persoons uitvoering. Renault heeft eerder als de Kangoo Maxi op de markt gebracht, welke dezelfde auto is als de Grand Kangoo maar dan specifiek voor goederenvervoer.

Renault Kangoo

Soms heeft een automerk een model auto in haar gelederen, dat succesvol is en nog vele jaren mee kan. De Renault Kangoo is zon model. De Kangoo is leverbaar vanaf 1997 en is na 15 jaar nog lang niet aan het einde van haar levensduur. De Kangoo was de opvolger van de Renault Express en moest het toen op gaan nemen tegen onder andere de Opel Combo en de succesvolle tweeling Citroen Berlingo en Peugeot Partner in het segment van bestel-/bedrijfswagens. In 2008 heeft de Renault Kangoo een restyling ondergaan. De wagen is in de jaren, naast de bestelvariant, óók een echte familieauto geworden. De Renault gaat dan ook tegenwoordig als Kangoo Family door het leven.

De auto leent zich uitermate goed voor zowel personen- als goederenvervoer. Het relatief hoge dak en de typische vorm zijn kenmerkend: je vindt het mooi of lelijk, praktisch is het zeker. Inmiddels zijn er al meerdere varianten op de Kangoo uitgebracht: een 4x4, een pick-up, en er zelfs een elektrische Kangoo in het Zero Emission (Z.E.) programma naast de Fluence, Twizy en ZOE.

Vanaf juni 2012 wordt definitief de Renault Grand Kangoo aan het gamma toegevoegd. Eerder hebben de Fransen al de Renault Kangoo Maxi geïntroduceerd. Dit is een verlengde Kangoo gericht op het vervoer van goederen. Al het goede dat de Kangoo al te bieden heeft maar dan met nog meer bagageruimte. De Renault Grand Kangoo is dezelfde auto als de Kangoo Maxi, maar dan ingericht op het goederenvervoer.

Ruimte

De Grand Kangoo is er in een uitvoering voor 5 en voor 7 personen. Hij komt dan ook uit in het segment MPV. Hiermee kiest Renault voor het toevoegen van een tweede model in haar familie dat plaats biedt aan 7 personen. De Grand Kangoo komt naast de Grand Scénic te staan. De doelgroep is het grotere gezin met behoefte aan ruimte en flexibiliteit, of bijvoorbeeld het zakelijke personenvervoer. De 7 zitplaatsen zijn ruim en comfortabel. De plaatsen op de achterste zitrij bestaan uit twee losse stoelen die ook in de Renault Scénic worden gebruikt. Je kunt de stoelen opklappen of er helemaal uithalen.
Wanneer alle stoelen zijn opgesteld en zijn opengeklapt, blijft er nog altijd een bagageruimte over van 400 liter. Haal je alleen de achterste stoelen eruit dan houd je 930 liter ruimte over. Dit kun je uitbreiden tot maar liefst 3.400 liter. Hiervoor dien je de achterste twee stoelen uit de auto te verwijderen en de middelste zitrij op te klappen. De Grand Kangoo biedt hiermee ruim 600 liter meer bagageruimte dan de normale Kangoo. Die ruimte komt dus met name voort uit de extra lengte van de wagen.

Motoren

De Renault Grand Kangoo zal verkrijgbaar zijn met een 1.5 liter dCi dieselmotor met keuze uit een 90 of 110 pk variant. De 1.6 liter benzinemotor die de kleinere Kangoo wel heeft, zal (voorlopig) niet in de Grand Kangoo komen.

Concurrentie

Er zijn inmiddels al vele merken die een auto in het gamma hebben opgenomen waar plaats is voor 7 personen. De Renault Grand Kangoo is bedoeld voor het praktische gezin: veel ruimte en flexibiliteit. Verwacht geen comfort in de zin van de luxe wagens. Daar betaal je dan ook niet voor. Indien je meer een reiswagen zoekt, waarbij luxe en comfort een rol speelt, dan is de Grand Scénic of zelfs de Renault Espace wellicht meer bedoeld voor jou. In het segment zal wellicht de Dacia Lodgy een geduchte concurrent kunnen zijn. Dacia is overigens onderdeel van de Renault groep.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Zero Emission: de elektrische auto's van RenaultIn 2011 brengt Renault zijn eerste elektrische auto's op de markt, en in 2012 vier verschillende modellen die voor versc…
Mercedes-Benz Citan (2012)Op de BedrijfsautoRAI 2012 laat de Duitse autofabrikant Mercedes-Benz een nieuw model zien: de Mercedes-Benz Citan. De C…
Minst degelijke Meest degelijke auto's 2013Minst degelijke Meest degelijke auto's 2013Auto's met de minste mankementen en auto's met de meeste mankementen naar bouwjaar. Met meer dan 3 miljoen registraties…
Kangoo Jumps. Wil jij Kangoo Jumps?Kangoo Jumps. Wil jij Kangoo Jumps?Kangoo Jumps bieden een relatief nieuwe manier van sporten, lopen, rennen, dansen, bewegen. Je draagt zogenaamde Kangoo…
Renault Espace (7 zitplaatsen)De Renault Espace mag met recht de moeder aller MPVs op de Europese markt worden genoemd. Al in 1984 introduceerde het…
Bronnen en referenties
  • www.renault.nl
  • www.autowereld.com
  • www.telegraaf.nl

Reageer op het artikel "Renault Grand Kangoo (2012) (7 zitplaatsen)"

Reactie

Avdun, 29-04-2012 09:27 #1
Prachtig dat ze de Kangoo nu eindelijk als 7 persoons uitvoeren. Jammer dat deze niet als benzine motor wordt geintroduceert.

Infoteur: Solnah
Laatste update: 18-05-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Reacties: 1
Schrijf mee!