InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Nieuwste auto's 2013 en 2014

Nieuwste auto's 2013 en 2014

Nieuwste auto's 2013 en 2014 De nieuwste auto's van 2013 en 2014. Welke modellen mogen we verwachten en wanneer worden ze gelanceerd. Hier het complete overzicht van wat de automarkt ons in 2013 gaat bieden. Ook 2015 is meegenomen, dus dan weet je alvast waar je voor gaat sparen. Dit artikel omschrijft in sommige gevallen de wat oudere modellen auto's omdat die toch wel de moeite waard zijn.

Alfa

Alfa Romeo komt in 2013 met de ‘kleine’ SUV. Ook komt Alfa met de 4C, een auto met middenmotor en achterwielaandrijving. De 1.8 viervilinder motor heeft een PK van maar liefst 300. De auto beschikt over directe brandstofinjectie en dubbele variabele kleptiming. Een turbo ontbreekt ook niet.

Audi

In september 2011 komt Audi met de nieuwe A6 Avant. Hij is 4.93 meter lang. De 2.0 TDI 177 pk is zeer zuinig en verbuikt 5 liter per 100 km. Prijs vanaf 49.980 euro. Audi kwam eerder met nog vier nieuwe wagens. Allereerst de Audi R8 Spyder met cabriokap. Ook kwam Audi met een nieuwe generatie Audi A8, met onder de motorkap een V8. De Audi Q3 word in 2012 gelanceerd, en heeft een wielbasis van 2,60 meter, en een lengte van 4,38 meter. De nieuwste Audi A1 is verkrijgbaar met een S-line pakket. De Audi de R8 e-tron komt medio 2012 in beperkte aantallen op de markt. Deze auto heeft een elektrische aandrijving.

In 2013 komt Audi met TCNG-motoren, dit is e-gas. Deze motor komt onder andere in de A3 TCNG. Audi heeft speciaal voor deze motoren een gloednieuwe waterstoffabriek opzet.

Bentley

De nieuwste Bentley Mulsanne word verkocht vanaf de zomer van 2010. Onder de motorkap ligt een V8. De Mulsanne is vernoemd naar een bocht op het circuit van Le Mans. Voor bijna 400.000 euro is de auto in Nederland te koop. De Bentley Supersport is een heel sportieve wagen.

BMW

De nieuwste BMW X6 & 7-Reeks hybride zijn er in 2010. De X6 die levert met een 4.4 twinturbo V8 en twee elektromotoren een vermogen van 485 pk en 780 Nm koppel. De Active Hybrid 7 is sneller dan de 750i, en ook zuiniger want het verbruik ligt met 9,4 liter per honderd kilometer 15 procent lager. De BMW 5-Reeks is verkrijgbaar vanaf een 52.000 euro.

Chevrolet

Eind 2013 komt Chevrolet met de Chevrolet Spark EV. Deze auto is voorzien van een sterke 130 pk elektromotor. Met een snellader is de auto in 20 minuten vol te laden tot ruim 80 procent. Met een normaal stopcontact duurt dit ongeveer 7 uur. Aan de binnenkant zijn twee lcd-schermen aangebracht waardoor de klokken vervangen worden.

Citroën

Citroën komt met drie nieuwe modellen op de markt. Allereerst is daar de [B]Citroën C3, gevolgd door de [B]Citroën DS3. De Citroën DS3 in de racing-versie komt in een oplage van slechts 1.000 stuks. Hij heeft 18-inch wielen en het vermogen gaat van 156 naar 200 pk. De elektrische wagen Citroën C-Zero komt eind 2010 op de markt. De lengte van de C Zero is 3,48 meter en de wielbasis bedraagt 2,55 meter.

Dacia

De Dacia Duster SUV kan niet zo heel snel, wanneer deze in de Lock-modus staat. Hij is 4.31 meter lang.

Ferrari

Wie van Ferrari's houdt, moet eens kijken bij de Ferrari 458 Italia. Het is de opvolger van de F340. Michael Schumacher is betrokken bij de ontwikkeling van deze auto. Geen gezinsauto, deze tweezitter. Hij heeft een co2 uitstoot van 320 g/km. De topsnelheid bedraagt ruim 325 km/h. In ieder geval niet geschikt om in de woonwijk rond te scheuren. Maar ach, wie haalt zijn zoon nou van de voetbaltraining met een Ferrari? Voor slechts 272.073 euro is deze Ferrari voor jou.

Fiat

De nieuwste Fiat Doblo is verkrijgbaar vanaf een 18.000 euro, en dus een zeer betaalbare wagen voor de gewone burger. De Fiat 500 wordt uitgebreid met een TwinAir en TwinAir Plus uitvoering. De Plus-auto's hebben een sportatuur, airco en bluetooth. 2-cilinder en 85 PK, te koop vanaf 14.495 euro.

Ford

In 2011 is hij er: de nieuwe Ford Focus Wagon. Met een bijtelling van 20 procent. Het vermogen ligt tussen de 95 tot 182 pk. Te verkrijgen vanaf 20.345 euro.

Hyundai

In 2011: de Hyundai i40. Ook bekend onder de naam De Sonata Hybrid. Hij beschikt over een turbobenzinemotor met direct inspuiting. Verkrijgbaar in 1.6 en 2.0 GDI benzine en 1.7 liter diesel. Het gemiddelde brandstofverbruik ligt op 6,2 l/100 km. De Hyundai iX35 is een ruim bemeten stationcar.

Jaguar

De Jaguar XJ is te verkrijgen vanaf een prijs van 101.080 euro. Jaguar zelf noemt de wagen "Een moderne, luxueuze auto die zowel aantrekkelijk als duurzaam is."

Kia

De nieuwe Kia Sportage heeft een garantietermijn van maar liefst zeven jaar. Ook in 2010 komt de Kia Venga. Deze word in 2010 terug geroepen vanwege een defect aan de veiligheidsgordels.

Land Rover

De nieuwste Land Rover LRX telt vijf portieren in plaats van de huidige drie.

In 2013 komt Land Rover met een diesel-hybride Range Rover. Deze zal een uitstoot van 169 gr/km hebben. De prijs zal zeker boven de 115.000 euro gaan liggen.

Maserati

Maserati komt in 2013 met een Maserati SUV. In 2012 kwam Masserati eerder al met de GranCabrio MC: een luxer broertje van de GranTurismo MC.

Mazda

Mazdafans kunnen zich verheugen op de nieuwe Mazda2: deze krijgt een 1.3 liter benzinemotor SkyActiv. Deze verbruikt slechts 3.5 liter per 100 km. In Nederland wordt deze motor in de CX-5 gezet. Verder de Mazda CX-9: deze heeft het uiterlijk van een sportwagen en is zeer wendbaar. Begin 2010 werd deze gelanceerd.

In 2012/ 2013 zal de Mazda6, de opvolger van de Mazda CX-5, met SKYACTIV technologie. NIeuw is de LED-verlichting en halo-ringverlichting die voor de koplampen wordt gebruikt. De wielbasis is De 2.830 mm lang en zorgt voor ruimte genoeg. Het merendeel van de massa bevindt zich richting de achterzijde, wat deze auto zeer krachtig maakt.

Mercedes

Mercedes komt met vier nieuwe modellen. In 2010 de modellen E-Klasse Cabrio, CLS en SLS Coupé. In 2011 komt daar nog de SLS Roadster bij. De meeste vinden deze nog mooier dan de coupé.

Mini

De Mini SUV was voor het eerst te zien op op de IAA in Frankfurt. Eind 2010 word deze gelanceerd. De Mini Coupé & Roadster zijn twee leuk uitziende autootjes en worden in 2010 of 2011 verwacht.

Mitsubishi

De elektrische wagen Mitsubishi i-MIEV mocht eerst in Negelnad zijn intrede doen, maar is vanaf 2010 ook in Nederland te verkrijgen. In 2011 staat de Mitsubishi cX bij de dealers.

Nissan

De nieuwste elektrische auto, de Nissan Leaf, kost 32.780 dollar in Amerika. In Europa is deze wagen in 2011 te krijgen. In 2010 komen de Nissan Cube en de Nissan 370Z Roadster op de markt. De Nissan Cube heeft een kubusmodel en ziet er daarmee nogal vreemd uit. In Japan rijdt deze wagen al een tijdje rond.

Opel

In 2011/ 2012 komt Opel met de nieuwe Zafira Tourer . Het is een MPV met zeven zitplaatsen. De achterbank heeft drie losse stoelen die je weg kan klappen. Zo ontstaat er 1860 liter bagageruimte. De derde zitrij heeft twee zitplaatsen. In de zesbak en in de automaat komt de 1.4 Turbo 120 of 140 pk. Later zullen de Zafira CNG en LPG ook nog op de markt komen.

In 2010 werd de Opel Meriva verwacht. Deze heeft een hoge zit en geeft daardoor een veilig gevoel. De nieuwste Opel Astra werd eind 2009 al gelanceerd. En eind 2011 verwacht men de Opel Ampera. Dit zal een elektrische wagen zijn. De Ampera kan aan een standaard 230V-stopcontact worden opgeladen.

Peugeot

De Peugeot RCZ is te verkrijgen vanaf 32.990 euro. Alle benzinemotoren zijn gekoppeld aan een handgeschakelde 6-bak of. een automatische 6-bak

Nederland krijgt er 25 exemplaren van: de Peugeot RCZ Asphalt. Verkrijgbaar in 2011/ 2012 voor een prijs van 45.900 euro. Hij heeft een 1.6 THP 200 pk benzinemotor. Met lederen bekleding, de 19inch lichtmetalen velgen ‘Solstice’ , remschijven voor van 340mm, xenonverlichting. alarmverlichting en nog veel meer, is dit wel het neusje van de zalm.

Porsche

De nieuwe Porsche Coupé en de Cabriolet van de 911 Carrera 4 GTS zijn vanaf najaar 2011 te verkrijgen. Beiden hebben een zes-cilinder. De 911 is er vanaf 150.200 euro, de cabriolet vanaf 162.700 euro.

Renault

Halverwege 2011 komt de Mégane Coupé-Cabrio. Het is een open wagen met een hardtop. Het dakdeel is helemaal zwart. In 2012 wordt de nieuwe Renault Zoe verwacht. Dit zal een elektrische wagen zijn. Ander nieuwe modellen in 2010 zijn: Renault Mégane Coupé-Cabriolet, Renault Twingo Roadster, en de Renault Twizzy in 2012, ook een elektrische wagen. De Renault Twizy kost minstens 7690 euro. De Twizy 45 versie met een 5PK motor is de rijden met een bromfietsrijbewijs. Voor alle Twizy's moet men de accu er apart bijhuren. Kosten: tussen de 45 en 50 euro per maand.

Rolls-Royce

Het klinkt spookachtig: de Rolls-Royce Ghost. Met zijn prijs van 352.982 euro niet iets voor de standaard burger. Volgens de fabrikant zelf is het een betaalbare Rolls. Hij bezit een automatische achtversnellingsbak en uiteraard alle nodige luxe die je voor dat bedrag mag verwachten.

Saab

De Saab 9-5 wordt in 2010 gelanceerd. De Saab 9-4X en de Saab 9-5 break komen begin 2011 op de markt. De nieuwe opvolger, de 9-5, heeft haast 13 jaar lang op zich laten wachten. De nieuwe 9-5 wordt gebouwd op het onderstel van de Opel Insignia. De totale lengte is 5.01 meter. De Saab 9-4x is een kleine SUV.

Seat

De Seat Ibiza ST is een stationwagen die 18 cm langer is dan de hatchbacks. Hij is 4.23 meter lang. De kofferinhoud is 430 liter. Hij is verkrijgbaar met zes verschillende motoren.

Skoda

In 2011/ 2012 komt Skoda met de Octavia Green E Line, voorzien van lithium-ion accu’s. Deze elektrisch aangedreven auto komt hiermee ongeveer 150 kilometer ver. Na een oplaadtijd van 8 uur kan er weer verdere gereden worden. (of 4 uur met 400V). Ook onderweg laden de accu's zich op. De bagageruimte is wel iets kleiner om plaats te maken voor de accu's, maar meet toch nog 490 liter.

De nieuwe Skoda Superb Combi, die eind 2009 werd gelanceerd, is een ruime stationcar met een volkswagenmotor. Hij heeft een inhoud van maar liefst 1.865 liter.

Subaru

Begin februari 2013 is hij er: de Subaru Forester. Onder de motorkap vinden we een tweeliter viercilinder boxermotor van 150 pk en 198 Nm. Dit geldt voor de 2.0 Intro. Er zijn meerdere opties maar het Intro-uitrustingsniveau bevat een airco die automatisch werkt, verwarmbare voorstoelen, maar liefst 9 airbags, elektrisch bedienbare ramen, Hill Start Assist, bluetooth en nog wat kleine luxe. De prijs? Vanaf 34.995 euro.

Suzuki

De Suzuki Splash met 1.0 VVT benzinemotor is nu ook belastingvrij. Hij heeft een CO2-uitstoot van 109g/km. De bijtelling is 14 procent. Te koop vanaf 8699 euro.

Volkswagen

Volkswagen verwacht in het voorjaar van 2013 zijn Golf R Cabrio op de markt te brengen. Hij si uitgerust met een 2.0-liter viercilinder met turbo. De topsnelheid van deze cabrio bedraagt 250 kilometer per uur. Binnenin vinden we vier sportstoelen en leer op de handrem, stuurwiel en versnellingspook. Dat maakt deze auto uiterst sportief. De prijs valt niet mee: vanaf €43.325.

De Volkswagen Passat BlueMotion kost in 2011 vanaf 31.790 euro. Het verbruik ligt op 4,1 l/100 km. De uitstoot is hiermee 109 g/km. De Variant verbruikt 4.4 per 100 km.

De Volkswagen Golf Cabriolet komt in het najaar van 2011 op de markt. Hij is sportiever dan zijn voorganger. De kap kan in 9 seconden al open. De bagageruimte meet 250 liter. Verkrijgbaar in 1.2 TSI Bluemotion Technology en 1.6 TDI. Prijzen vanaf 27.290 euro.

Volvo

De Volvo S60 werd de Motor Show van Genève voorgesteld. In augustus 2010 is hij bij de dealers te koop. De nieuwe S60 is er vanaf 34.995 euro. In 2012 komt Volvo met de kleine V60. Deze zou een kleinere turbomotor moeten krijgen, speciaal voor de benzinerijders. In 2014 gaat Volvo bovendien met een nieuwe XC90 komen.
© 2010 - 2014 Bibiana, gepubliceerd in Auto (Auto en Vervoer) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Auto - Afschrijving D-segment na 4 á 5 jaar - 2009-2014Auto - Afschrijving D-segment na 4 á 5 jaar - 2009-2014Afschrijving en restwaarde van automodellen uit het D-segment oftewel de middenklasse na 4 á 5 jaar!. Voor relatief wein…
Auto's met BPM vrijstelling, 2014 en 2015, een overzichtAuto's met BPM vrijstelling, 2014 en 2015, een overzichtDe BPM, de belasting van personenauto's en motorrijtuigen, is iets wat voor iedere nieuwe auto, motor of bestelbus moet…
Sjabbat tijden voor het Joodse jaar 5774 (2013-2014)Sjabbat tijden voor het Joodse jaar 5774 (2013-2014)Wanneer begint en eindigt de sjabbat? In dit artikel aandacht voor de sjabbat tijden voor het Joodse jaar 5774 (2013-201…
Auto - Afschrijving B-segment na 4 á 5 jaar - 2009 - 2014Auto - Afschrijving B-segment na 4 á 5 jaar - 2009 - 2014Tweede-hands autoprijzen uit één van de drukst bevochte prijsklasse: personenauto's uit het B-segment. Denk binnen het B…
Autokosten - Minst pechgevoelige auto's in hun klasseAutokosten - Minst pechgevoelige auto's in hun klasseAuto's - de minst pechgevoelige auto's in hun klasse. De DEKRA (DEutscher KRAftfahrzeug Überwachungsverein) is opgericht…
Bronnen en referenties
  • http://www.topgearmagazine.nl/
  • http://www.autoweek.nl/

Reageer op het artikel "Nieuwste auto's 2013 en 2014"

Reactie

Peter, 08-04-2010 19:37 #1
De bmw 735 il en alle opties met voor een verlangingsset is prachtig. Ik ben speciaal naar Haman in Duitsland gereden om 2 veren te halen. 1350 km in een dag. Een afrader als je alleen gaat. Te ver ineens. Maar de auto is een unicum. Goud metallic en zo chiq dat ik er bijna niet in wil stappen. In mijn leven is het gewoon om zo'n auto te rijden. Staar je er niet blind op want zakelijk gezien was de prijs heel ver onder inkoop. Vraag me niet hoe want dayt is te gecompliceerd uit te leggen en te begrijpen. Zelf heb ik HEAO belastingen en economie gedaan. Met hard werken kon ik mijn status bereiken. Natuurlijk ook een dosis geluk. Maar de bmw is echt de top vd top. Reactie infoteur, 08-04-2010
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, Peter. Heel veel rijplezier en mooi met verlaging. Top!

Infoteur: Bibiana
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Reacties: 1
Schrijf mee!