InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Semi terreinwagens: Ford, Volkswagen, Renault, Chevrolet

Semi terreinwagens: Ford, Volkswagen, Renault, Chevrolet

Semi terreinwagens: Ford, Volkswagen, Renault, Chevrolet Een overzicht van vier semi terreinwagens 2009-2010 die veel verkocht worden Kan je met deze auto's door de modder en zijn het goede trekauto's? Natuurlijk, maar de liefhebbers van deze wagens willen vooral een stoere auto om een blikvanger te zijn op straat. De semi terreinwagens worden midi-SUV's genoemd en ze zijn enorm populair. Hier aandacht voor vier betere Midi-SUV's: Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Renault Koleos, Chevrolet Captiva.

Semi terreinwagen: Ford Kuga

De Ford Kuga ziet er van buiten al stoer uit. Maar de echte schoonheid zit van binnen. De auto heeft namelijk geen hoge zit zoals bij andere midi-SUV's. Je kijkt niet op het dashboard neer. Deze auto voelt aan als een gewone personenauto. Met zijn comfortabele weggedrag is de Ford Kuga heerlijk om in te rijden. En ook voor de meerijders is deze auto comfortabel. Er zijn een beperkt aantal uitvoeringen die wel erg goed zijn uitgerust. Lange mensen hoeven hun benen niet dubbel te vouwen. Er zit een stopcontact in om muziek te luisteren of allerlei spelletjes te doen. Ook voor boodschappen doen is hij handig. Tot slot is de Ford Kuga erg milieuvriendelijk.

Semi terreinwagen: Volkswagen Tiguan

Ondanks zijn gedrongen postuur is hij even groot als de andere auto's. De optionele vierwielaandrijving is bedoeld om de veiligheid te bevorderen.Om echt door de modder te rijden is een speciale uitvoering aanwezig.Het interieur wemelt echter van de luchtroosters en sleuven om allerlei spul in te bewaren. Dat maakt hem iets minder. Maar het is een echte volkswagen, dus goed: een goede afwerking, groot gebruiksgemak en geringe consumptie. Zijn weggedrag is minder, evenals geluids- en veercomfort.

Semi terreinwagen: Renault Koleos

Deze auto is uit de Koreaanse zusteronderneming Samsung geplukt. Toch doet de auto Europees aan. Het is een echte Renault met allerlei handigheidjes. Er is een automatische parkeerrem, dus de handrem wordt nooit vergeten. In de bagageruimte zitten twee hendels zodat de achterbank in delen op afstand kan worden neergeklapt. In de duurste uitvoering hebben de achterruiten mooie zonnegordijntjes. Het gebruiksgemak is groot. Alleen het stuurgedrag en de hakerige transmissie zijn minder.

Semi terreinwagen: Chevrolet Captiva

Hier is het uiterlijk de belangrijkste troef, evenals de prijs. Wel is hij duur in verbruik. De afwerking laat ook te wensen over: de lak laat snel los, het interieur kraakt, de bedieningsinstrumenten voelen aan alsof ze al jaren gebruikt zijn. Wel heeft het zeven zitplaatsen. De twee extra zitplaatsen kunnen worden weggeklapt.

Semi terreinwagen: De vergelijkingstest

Ford Kuga 2.0 TDCI AWD Sport @ StyleVW Tiguan 2.0 TDI 4MotionRenault Koleos 2.0 2.0 dCI 4x4 PrivilègeChevrolet Captiva 2.0 dCI 4x4 Privilège
Prijs vanaf38.520 euro31.790 euro29.000 euro30.995 euro
Prijs39.300 euro40.890 euro40.000 euro44.295 euro
Maten lxbxh in cm443x184x171446x181x168452x186x171462x185x172
Vermogen in kW (pk)100/136103/140127/173110/150
Verbruik in l/100 km8,38,18,39,1
EnergielabelDEFE
Acceleratie in sec. 0-10011,411,310,311,9
80-120 in IV8,88,68,010,5
80-120 in V10,910,610,413,7
Remweg vanaf 100 km/h in meter (koud/warm)38/3837/3641/4142/42
Bagageruimte in liter410470401465
Crashtest5 sterren5 sterren5 sterren4 sterren
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Semi terreinwagens: Ford, Volkswagen, Renault, Chevrolet"

Infoteur: Etsel
Laatste update: 03-02-2011
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!