InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Nieuwe Kia Carens (2013) (7 zitplaatsen)

Nieuwe Kia Carens (2013) (7 zitplaatsen)

Nieuwe Kia Carens (2013) (7 zitplaatsen) De Kia Carens is in 2013 weer terug van weggeweest. Een gezinsauto, een MPV, met ruimte voor 7 zitplaatsen, de Kia Carens is er helemaal klaar voor. De nieuwe Carens ziet er sportief uit, is bijzonder veelzijdig, ruim en beschikt bovenal over veel hedendaagse techniek.

Kia Carens, eerdere generaties

De Kia Carens stamt al uit 1999 en is tot 2012 op de markt beschikbaar geweest. In 1999 introduceert het Koreaanse automerk Kia haar compact MPV, de Kia Carens voor het eerst op de wereld automarkt. De Carens wordt overigens in meerdere landen onder een andere naam uitgebracht, zoals de Kia Rondo.

In de periode van meer dan 12 jaar zijn er meerdere generaties uitgebracht. De eerste generatie was beschikbaar van 1999 tot 2002. De tweede generatie van 2002 tot 2006. De derde generatie van 2006 tot en met 2012. Tussen 2012 en het moment van de introductie van de nieuwe Kia Carens, is de auto heel even van de markt geweest. De komst van deze nieuwe Carens was al tijdig bekend.

De nieuwe Kia Carens (2013)

De nieuwe Kia Carens wordt aangekondigd als een alleskunner. Een compacte MPV waar met name het gezin optimaal plezier aan moet beleven. Ruimte genoeg, met optioneel tot wel 7 zitplaatsen. Een grote monospace wagen, waar je veel in kunt vervoeren. Een fijne, veilige auto voor zowel recreatief als dagelijks gebruik. De nieuwe Kia Carens is 4,525 meter lang en heeft een wielbasis van 2,75 meter. Dat is langer dan de voorgangers. De hoogte van de Carens is 1,61 meter. De Kia Carens krijgt dezelfde motoren als de Kia Cee’d, de wagen die als basis dient voor de Kia Carens. Je kunt dus rekenen op een 1.6 benzinemotor (135pk) en een 1,7 dieselmotor (115pk). Hier kunnen nog motoren aan worden toegevoegd.

Prijs en concurrentie
De Kia Carens wordt in de eerste helft van 2013 verwacht in de showroom. Prijzen zijn dan ook nog niet bekend, maar de verwachting is dat de Kia Carens zeer aangenaam geprijsd zal worden. De concurrentie vindt de Kia Carens in modellen zoals de Peugeot 308 SW, Ford Grand C-Max, Opel Zafira, Mazda 5, Citroen C4 Grand Picasso of Renault Grand Scenic.

7 jaar garantie

Ook op de Kia Carens biedt Kia haar unieke 7 jaar garantie. Hiermee benadrukt men nogmaals het vertrouwen dat men zelf heeft in haar producten. En mocht er dan toch iets zijn, dan wil men dat graag netjes oplossen. Een tevreden klant is belangrijk. Wist jij dat de 7 jaar garantie op een Kia auto volledig overdraagbaar is? Dus als de auto wordt verkocht, dan verkoop je de resterende garantieperiode mee. Dit vergroot de waarde van de auto.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Kia.nl

Reageer op het artikel "Nieuwe Kia Carens (2013) (7 zitplaatsen)"

Infoteur: Solnah
Gepubliceerd: 29-01-2013
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!